1 op de 3 millennials kiest reis omdat die er goed uitziet op social media
Dacht u dat het puur toeval was dat de IJslandse bergen de afgelopen maanden opvallend vaak in uw Facebook- en Instagramfeed opdoken? Mis poes. In een wereld die reeds gedomineerd wordt door social media, doen millennials er graag nog een schepje bovenop: maar liefst 1 op de 3 kiest voor een bepaalde bestemming omdat die fotogeniek is en het goed zal doen op sociale media.
Dat blijkt uit de resultaten van het Social Travel onderzoek van reiswebsite Expedia. Samen met onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel namen ze de invloed van social media op het reisgedrag van 759 Belgische jongeren en millennials onder de loep. En daaruit blijkt dat vakantiefoto’s wellicht een beetje té belangrijk zijn.
Enkele opvallende cijfers:
- Bijna een derde van de ondervraagden vindt het belangrijk dat een reisbestemming 'fotogeniek' is voor social media.
- 1 op de 7 Belgische jongeren post nepfoto’s op vakantie; mannen twee keer zo vaak als vrouwen.
- 33% post vakantiefoto's puur met het doel anderen jaloers te maken; ruim de helft ís jaloers bij het zien van vakantiefoto’s op social media.
- Deze 5 typische vakantiefoto's wekken het meeste irritatie op bij de thuisblijvers: foodfoto's, de befaamde 'hotdog-benen', yoga-houdingen, cliché foto’s voor monumenten en foto’s van alcoholische drankjes.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Drie sterrenbeelden zullen de eclips het hardst voelen: “Bepaalde fases kunnen abrupt eindigen”
-
Arrivederci! Dit zijn de beste Europese steden voor een citytrip
Je hebt nog wat vakantiedagen over, of je wil er nog even tussenuit voor de feestdagen, maar je weet niet goed waar naartoe? Dan hebben wij goed nieuws: vakantiehuizenwebsite HomeToGo en reisplatform GoEuro onderzochten meer dan 2.000 Europese steden en maakten een handige top 100. -
Mijnenergie
Klopt jouw energiefactuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?
Af en toe berichten media over absurd hoge energiefacturen die bijvoorbeeld het gevolg zijn van een nulletje te veel of een vergeten komma. Dergelijke frappante fouten spot je als klant meteen. Maar soms duiken er ook afwijkingen op, die – hoewel ze minder in het oog springen - je toch een aardige duit kosten. Hoe stel je deze vast en op welke manier kan je ze aanvechten? Mijnenergie.be helpt je stap voor stap. -
-
PREMIUM
Ook dol op die betoverende boshyacinten? Zo maak je van je tuin een beetje Hallerbos
-
Wie een date wil scoren, moet ‘rizz’ hebben. Wat betekent het Engelse woord van het jaar?
Niet situationship of Swiftie, maar rizz is verkozen tot het Engelse woord van het jaar 2023. De term is ontzettend hip in de datingwereld en ook acteur Tom Holland gebruikte het woord al, wat het nog populairder maakte. Maar wat is rizz precies? En hoe helpt het je in de liefde? -
“Een grote kans op financieel succes in 2024.” Maar dat komt met een schaduwzijde, volgens de numerologie
Als we de astrologische voorspellingen mogen geloven, wordt 2024 een heftige periode. Maar achter het jaartal 2024 zelf schuilt ook een betekenis. Zo vertelt numerologe Cato Vermeulen, die de symbolische betekenis van getallen bestudeert. Dit is wat het nieuwe jaar volgens haar berekeningen voor ons in petto heeft. “Voor deze mensen breekt een nieuw hoofdstuk aan.” -
Jobat
Ontslag gekregen of genomen: op welke werkloosheidsuitkering kan je dan rekenen?
-
Nederlandse moeder en dochter maken unieke app voor mensen met kanker. “Zo moet je niet continu vragen: ‘Hoe gaat het?’”
-
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
Op een eerste schijf van 1.020 euro spaarrente per belastingplichtige betaal je geen roerende voorheffing. Wat betekent dat concreet? Hoe zit het dan met een gezamenlijke rekening? En wat doe je best met de rest van je centen? Spaargids.be biedt antwoorden. -
7 sterke vrouwen over hun ambitie, hun lijf of de goedkeuring van mannen: “Nu vind ik mijn striemen mooi”
“Ze lachten en zeiden dat ik enkel goed zou zijn voor de Playboy.” Het zijn zeven trotse vrouwen, Heidi, Loubna, Eliza, Maaike, Barbara, Morgane en Usha en Valerie. Maar tegelijk worstelen ze vandaag nog altijd met hoe de wereld naar hen kijkt. Ze delen elk hun krachtigste les voor andere vrouwen. “Mijn rimpels zijn mijn trots? Godver, dat kan ik nog niet zeggen.” -
7 op de 10 Belgen wassen hun nieuwe kleding niet. Is dat wél nodig?