Langste lijnvlucht ter wereld heropgestart: 19 uur vliegen tussen Singapore en New York
Een toestel van luchtvaartmaatschappij Singapore Airlines vliegt voor het eerst in vijf jaar weer tussen de Zuidoost-Aziatische stadstaat Singapore en de Amerikaanse stad New York. De langste lijnvlucht ter wereld - 16.700 kilometer - vormt voor passagiers op zijn minst een uitdaging: zij moeten zich bijna 19 uur zien bezig te houden.
De luchtvaartmaatschappij belooft met een speciaal menu, aangepaste ledverlichting en een uitgebreide filmcatalogus de reizigers zoveel mogelijk van dienst te zijn. Zij krijgen alvast de raad voldoende te drinken en regelmatig te bewegen aan boord, om eventuele bloedklonters in de benen te vermijden.
Vlucht SQ22 zal normaal om 23.35 uur in Singapore opstijgen. Er zijn twee piloten en twee copiloten aan boord, en ook het cabinepersoneel werkt in shiften.
Singapore Airlines vloog eerder al tussen Singapore en New York. De route werd in 2013 stopgezet omdat de maatschappij de vliegtuigen die ze op de verbinding inzette (Airbus A340-500's), buiten dienst stelde.
De verbinding wordt nu uitgevoerd met een Airbus A350-900 ULR. ULR staat voor "ultra long range", of een versie die extra ver kan vliegen. Dat toestel biedt plaats aan 161 passagiers (67 in business en 94 in premium economy). Er is geen economyclass aan boord.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
"Alsjeblieft, geen roekeloosheid meer": preventieorganisatie deelt schokkende beelden van Britse toerist (40) die op rotsen valt na mislukte sprong in poel
-
Spaargids.be
Van vaste kost tot wisselmarge: hoeveel betaal je voor het gebruik van je (krediet)kaart in het buitenland?
Wil je op reis zoveel mogelijk met de kaart betalen, maar ook wat cash afhalen? Dan moet je het één en ander weten over de kosten die daaraan verbonden zijn. Niet alleen binnen Europa en de eurozone, maar vooral ook daarbuiten, als je bijvoorbeeld naar Turkije, Egypte, Marokko, Groot-Brittannië of Zwitserland trekt. Spaargids.be bezorgt een overzicht. -
PREMIUM
Dag naar pretpark wordt fors duurder: mét eten en drinken al snel 250 euro per gezin. “Maar wie oplet, hoeft nooit de volle pot te betalen”
Wie deze paasvakantie een pretpark bezoekt, betaalt tot 8 procent méér dan vorig jaar, zo blijkt uit een prijsvergelijking van HLN. Voor een gezin met twee volwassenen en twee kinderen kost een dag attractieplezier snel meer dan 250 euro. Toch hoeft dat niet altijd zo te zijn. Onze journalist vond verschillende manieren om tientallen euro’s te besparen op je tickets: “Het duurste park verandert zo in het allergoedkoopste.” -
-
HLN Shop
Pretpark (extra voordelig) meepikken vóór de grote drukte? Vier hoogvliegers voor de hele familie op een rij
-
PREMIUM
Zes Europese reisbestemmingen verhogen hun toeristentaks: hoeveel moet jij extra betalen voor jouw vakantie?
Vanaf vandaag moeten dagjestoeristen in Venetië op de 29 drukste dagen 5 euro betalen om de Italiaanse stad te bezoeken. Ook in heel wat andere Europese toeristische trekpleisters zijn dit jaar fors de hoogte ingegaan. Zo kost een weekje Griekenland met het gezin je sinds 1 april al gauw 140 euro extra. Waarom voeren die landen hun toeristenbelasting zo op? Over welke bestemmingen gaat het? Kun je eraan ontsnappen? Onze reisexpert Johan Lambrechts rekent het voor je uit. -
HLN Shop
Pollen in de lucht: deze toestellen voorkomen gesnotter
Ben je een hooikoortslijder? Dan kan je heel wat doen om klachten te voorkomen en verminderen: van vaker stofzuigen en een zonnebril dragen tot pillen slikken. Onder de efficiëntste wapens in de strijd bevinden zich ook luchtreinigers. HLN Shop focust op twee toestellen. -
PREMIUM
Zoveel kost een dagje zoo je gezin écht: “Meer dan 150 euro is normaal, maar één dierentuin is goedkoper”
-
vtwonen
Schoonmaken met scheerschuim? Voor deze tien plekken - van de oven tot het toilet - is het een tovermiddel
-
Schipbreukelingen gered van onbewoond eiland dankzij boodschap als in film
De Amerikaanse kustwacht heeft drie mannen kunnen redden die al meer dan een week vastzaten op een onbewoond eiland. Ze konden gelokaliseerd worden dankzij een groot ‘help’-signaal van palmbladeren. -
Stoomtrein in Efteling wordt elektrisch om klimaatdoel te halen
De stoomtrein van de Efteling stopt met rijden op steenkool. Na 55 jaar wordt één van de meest nostalgische attracties aangepast om de klimaatdoelen van het pretpark te halen.Kaatsheuvel -
België bij landen met meeste laadpunten in Europa: hoeveel zijn er in Frankrijk en Spanje?
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageerrobrecht Peeters