Streamingdiensten zijn begonnen aan een heuse metamorfose, zeggen mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens. Wat betekent dat voor jou?
Volledig scherm
PREMIUM
Streamingdiensten zijn begonnen aan een heuse metamorfose, zeggen mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens. Wat betekent dat voor jou? © HLN Fotomontage / Gettyimages

Netflix en co passen strategie aan en dat zal je voelen in je portefeuille: “Het is gedaan met profiteren”

Als je een Netflix-abonnement hebt, is de kans groot dat je de voorbije week een mail hebt ontvangen over een prijsverhoging. Na Disney+ en Streamz gaan namelijk ook bij Netflix de prijzen weer naar boven. “Streamingdiensten willen meer winst gaan maken”, waarschuwen experts. “En ze halen er ‘trucjes’ voor boven.” Mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens leggen uit waarom je steeds meer zal moeten betalen en in de HLN Streamingwijzer ontdek je vervolgens waar je vandaag nog de goedkoopste én kwalitatiefste formules kan vinden.

  1. Kinderen betalen tot 27 % erfbelasting op woning. “Maar door dit ene document in je testament, zal hij of zij een pak minder moeten betalen”
    PREMIUM

    Kinderen betalen tot 27 % erfbelas­ting op woning. “Maar door dit ene document in je testament, zal hij of zij een pak minder moeten betalen”

    Dat we in ons land veel erfbelasting betalen, is een feit. Bijna alle politieke partijen willen die erfbelasting ook hervormen. Toch kan je vandaag ook zélf heel wat ondernemen. HLN-vermogensexperte Isabelle Verhulst vertelt hoe je er op twee manieren voor kan zorgen dat jouw kinderen zo weinig mogelijk erfbelasting op jouw woning betalen: “Dit is een weinig gekende techniek die de langstlevende maximaal beschermt én tegelijkertijd de erfbelasting voor de kinderen serieus kan drukken.”
  2. Hoe een kleine elektrozaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeerden maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”
    PREMIUM
    136

    Hoe een kleine elektro­zaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeer­den maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”

    Op het eerste gezicht is elektrozaak Lommelen een betrouwbare familiezaak, maar niets is wat het lijkt. In heel het land en daarbuiten hebben zich al meer dan 1.500 gedupeerden gemeld die hun dampkap, microgolf of koelkast bestelden en betaalden, maar nooit kregen. Ook een terugbetaling bleek onmogelijk. Het Antwerpse parket start nu zelfs een onderzoek. “Ik begrijp niet hoe zo’n bedrijf na een tsunami aan klachten kan blijven doorgaan”, zegt gedupeerde Lea Smeuninx (57) aan HLN-consumentenexperte Safia Yachou.