Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
Hoe maak je komaf met onkruid in je tuin? “In het voorjaar is het niet zo sterk en heeft het nog geen zaden”
-
Nieuwste iPads getest: het scherm is verbluffend en slimme pen voelt als echte pen
Anderhalf jaar moesten Apple-fans wachten op de nieuwste iPad - de langste tijd die er ooit tussen twee nieuwe modellen zat. Wij mochten de nieuwe iPad Air en iPad Pro alvast in Londen uitproberen en zetten vijf opvallende veranderingen op een rij. -
Nothing Phone (2a) review: uniek ontwerp voor 329 euro
Voor zo’n 300 euro kan je al een degelijke smartphone krijgen bij grote spelers als Motorola en Oppo. Kan een klein bedrijf uit Groot-Brittannië daartegen opboksen? Nothing probeert het met de Phone (2a): een telefoon met een transparant design, LED-lichtjes en een prijskaartje van 329 euro. We vergelijken in dit artikel die nieuwe smartphone met de Motorola G84 en Oppo A79 om te achterhalen of het een goede deal is. -
-
Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
-
Ook problemen met de wekker op je iPhone? Apple-fans in rep en roer, update op komst
Heb je je verslapen omdat je iPhone je zomaar in de steek liet? Of is je ovenschotel aangebrand omdat je ineens geen alarm hoorde? Je bent niet de enige. Apple bevestigt dat een onbekend aantal iPhones last heeft van een storing, waardoor het alarm niet afgaat of te zachtjes afspeelt. -
17
Britse onderwijscommissie pleit voor smartphoneverbod voor jongeren onder 16 jaar
De volgende Britse regering moet een verbod op smartphones voor jongeren onder de 16 jaar overwegen. Dat is de opvallendste conclusie uit een rapport van de onderwijscommissie van het Britse Lagerhuis. Te veel schermtijd is schadelijk voor het mentale en fysieke welzijn van jongeren, klinkt het. “Als er niet snel actie wordt ondernomen, zullen nog meer kinderen gevaar lopen”, zegt commissievoorzitter Robin Walker. -
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
-
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
-
Hackers zeggen dat ze gegevens van 560 miljoen klanten van Ticketmaster hebben
Een hackersgroep stelt de persoonlijke gegevens van 560 miljoen klanten van Ticketmaster, een Amerikaans bedrijf dat wereldwijd tickets verkoopt voor evenementen en concerten, in handen te hebben. De aanvallers zeggen onder meer namen, adressen, mailadressen, telefoonnummers, creditcardgegevens en ticketaankopen van klanten te hebben gestolen. In Australië loopt een onderzoek. -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
Net zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt. -
Independer
Vanaf september schakelt Telenet 3G uit: wat betekent dat voor jou?