Netflix en co passen strategie aan en dat zal je voelen in je portefeuille: “Het is gedaan met profiteren”
Als je een Netflix-abonnement hebt, is de kans groot dat je de voorbije week een mail hebt ontvangen over een prijsverhoging. Na Disney+ en Streamz gaan namelijk ook bij Netflix de prijzen weer naar boven. “Streamingdiensten willen meer winst gaan maken”, waarschuwen experts. “En ze halen er ‘trucjes’ voor boven.” Mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens leggen uit waarom je steeds meer zal moeten betalen en in de HLN Streamingwijzer ontdek je vervolgens waar je vandaag nog de goedkoopste én kwalitatiefste formules kan vinden.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
Kale plekken? Onkruid? De vijf meest voorkomende problemen met gazons én hoe je ze zelf oplost
-
PREMIUM21
Gedaan met hoofdrekenen aan de kassa: festivals moeten voortaan drank- en eetprijzen duidelijk in euro vermelden
Of de rekening nu komt in pearls, coins, skullies, jetons of papieren bonnetjes: festivalorganisatoren en de FOD Economie spraken regels af waardoor festivalgangers voortaan altijd weten hoeveel euro ze uitgeven aan spijs en drank. “Vorige zomer kregen we soms negatieve commentaar en da’s het laatste dat we willen”, klinkt het bij de festivals. Dit zal er deze zomer concreet veranderen. -
Sandra en Hugo verliezen zoon Robin (26) en krijgen nieuwe schok wanneer ze factuur begrafenis ontvangen
Zes op de tien begrafenisondernemers zijn niet duidelijk over hun prijzen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Economische Inspectie dat HLN-consumentenexperte Safia Yachou in primeur kon inkijken. -
-
Jobat
Huwelijk, ziek kind, verkiezingen: waarvoor mag je (geen) klein verlet aanvragen bij je werkgever?
-
PREMIUM
Hoeveel betaalden Magali (35) en Kris (43) voor hun trouwfeest met alles erop en eraan? “We hebben nergens op bespaard”
Magali (35) en Kris (43) bekroonden eerder dit jaar hun nieuw samengesteld gezin met een groots huwelijksfeest. Dankzij hun gulle familie en vrienden hoefden ze zelf ‘slechts’ een kwart van het totale bedrag op te hoesten, vertellen ze in onze reeks ‘Trouwbudget’. “Als je achteraf een slecht gevoel aan je feest overhoudt, kun je spijt hebben van de hoge kosten. Maar bij ons was deze waanzinnige dag zijn geld meer dan waard”, glundert het prille bruidspaar. -
HLN Shop
Voor minder dan 300 euro genieten van een zomer in de ‘Provence’? Met deze essentials leid je iedereen om de tuin
Wie droomt er niet van een zomer in de Provence? Het enige vervelende is dat het Franse vakantieparadijs dik duizend kilometer hiervandaan ligt. En dat, indien je besluit de afstand te overbruggen, je de regio overspoeld door toeristen aantreft, die óók allemaal dromen van een godenleven. Daar bestaat gelukkig een slimme oplossing voor: je eigen tuin inrichten als luilekkeroord. HLN Shop vertelt hoe je dat aanpakt met een beperkt budget. -
HLN Shop
Checklist: zo herken je een kwalitatieve e-bike
-
Spaargids.be
Tussenkomst bedraagt soms dik 200 euro: op deze steun heb je recht bij de aankoop van een (zonne)bril
-
PREMIUM36
2.000 Belgen zien vakantie in het water vallen na faillissement van touroperator: “We hadden onze koffers al ingepakt, dit is echt balen”
Bij Neckermann is het alle hens aan dek: de Duitse touroperator FTI, waarmee Neckermann samenwerkt voor duizenden pakketreizen, is failliet. “We kijken al sinds deze winter zo hard uit naar onze vakantie in Egypte. Voor onze jonge kinderen ging het hun eerste vliegreis zijn”, vertelt Gaetan Verlaecke (35) aan HLN-consumentenexperte Safia Yachou. Neckermann zegt voor elke klant een oplossing te zoeken. Hoe ziet die er dan uit? -
Wereldwijde voedselprijzen stijgen derde maand op rij
De wereldwijde voedselprijzen zijn in mei voor de derde maand op rij gestegen. Hogere prijzen voor granen en zuivelproducten compenseerden de lagere prijzen voor suiker en plantaardige oliën, meldt de Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO). -
PREMIUM
Ivan en Nele bouwden zelf hoeve om tot vintage droomhuis: “We schrokken toen we offertes opvroegen”