AFP
Volledig scherm
© AFP

“Piloten klaagden eerder over problemen met Boeing 737 MAX 8”

Zeker vijf piloten hebben eerder in de VS geklaagd over problemen met de besturing van een Boeing 737 MAX 8 op cruciale momenten tijdens de vlucht. Dat melden Amerikaanse media en het Franse persagentschap AFP.

31 reacties

  • JEAN-PIERRE RIBOT

    5 jaar geleden
    Het Boeing MCAS-sensor susteem, is volgens vaklitteratuur gebaseerd op één enkele sensor, terwijl, voor een gelijkaardog systeem, uit veiligheidsoverwegingem, bij Airbus werkt met 3 sensors.
  • Maraia Ceraia

    5 jaar geleden
    Laten we even terug gaan in de tijd.Er waren problemen met Caravelle, Boeing 727,MD DC9,MD DC10, Boeing 747, allemaal vóór dat de electronica fly in wire bestond. Airbus 380 had eveneens enkele problemen.Ook het geval van de 777 die boven de oceaan verongelukte, en ook wegens technisch mankement. Dus het is niets nieuw onder de zon.Elk nieuw toestel kent zijn kinderziekten. Laten we eerst zien wat de zwarte dozen te vertellen hebben aub.
  • Bart Werbrouck

    5 jaar geleden
    Als de neus naar beneden wordt gestuurd niet tegensturen en gewoon het antistall systeem zijn werk laten doen. De piloten willen ingrijpen maar dan raakt alles in de war. Fatale gevolgen.
  • Roger Sartet

    5 jaar geleden
    Teveel electronics in een vliegtuig of auto is vragen om problemen. In een vliegtuig echter heeft het catastrofale gevolgen. Is er eigenlijk nog een piloot aan boord of is dat een ICT man ???
  • Erik Woeter

    5 jaar geleden
    GUSTIN een 380 is een airbus, heeft dus niets te maken met Boeing 737.