Bijenkorf maakt einde aan beoordelingsdruk

Nieuws
anp
woensdag 23 mei 2018 om 03:00

Amsterdam

De warenhuisketen de Bijenkorf zal zijn verkopers niet meer op de huid zitten om goede klantbeoordelingen te krijgen. Dat was al geen beleid van de keten, maar in sommige vestigingen was toch een cultuur ontstaan waarin dat werd aangemoedigd, zegt een woordvoerster. Daaraan wordt nu een einde gemaakt, na kritiek van de ondernemingsraad en vakbond FNV.

De Bijenkorf stelt dat het nooit beleid vanuit het hoofdkantoor is geweest om klantbeoordelingen aan personeelsleden te koppelen, maar dat hierop in enkele vestigingen toch nadruk is komen te liggen. De warenhuisketen benadrukt verder dat de klantbeoordelingen blijven, zodat het bedrijf ‘daarvan kan leren’. Die beoordelingen staan los van het systeem van evaluatie- en beoordelingsgesprekken voor het personeel.

Personeel van de Bijenkorf had eerder bij onder meer FNV en in de media aan de bel getrokken over druk vanuit chefs om goede klantbeoordelingen te halen.

Mail de redactie
Mail de redactie
Heeft u een tip over dit onderwerp, ziet u een spelfout of feitelijke onjuistheid? We stellen het zeer op prijs als u ons daarover een bericht stuurt.
Kees en Dries Vahl.

Dankzij aardwarmte zijn de komkommers van de gebroeders Vahl extra groen

De komkommers en paprika’s van Tuinderij gebroeders Vahl worden verwarmd met ‘gratis’ energie uit een diepe aardlaag. Heel rendabel is dat nog niet, maar het tij lijkt nu te keren.

ING verwacht dat de huizenprijzen dit voorjaar snel stijgen.

ING: huizenprijs gaat snel record van 2022 breken

De gemiddelde huizenprijs in Nederland stijgt komende maanden tot boven het record van juli 2022, verwacht ING.

Zelf kersen plukken in de Betuwe. Deze vrouwen uit de regio Den Haag plukken in Wadenoijen.

Kersentelers mogen voor negende keer 'eenmalig' niet toegelaten bestrijdingsmiddel gebruiken

Nederlandse kersentelers mogen hun fruit dit jaar opnieuw bespuiten met twee niet toegelaten bestrijdingsmiddelen, ondanks een negatief advies van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA).

‘De Nederlandse consument is eraan gewend geraakt om online met één druk op de knop iets te kunnen kopen.’

Kopers kunnen bij Marktplaats straks direct product aanschaffen, zonder contact met verkoper

Onderhandelen over een product is straks niet meer nodig op Marktplaats. De site komt met een nieuwe functie waarmee kopers zonder contact met de verkoper een artikel kunnen aanschaffen.

Een bezorger van flitsbezorgdienst Getir in Amsterdam. Na Gorillas en Zapp vertrekt ook deze dienst uit Nederland.

Na Zapp en Gorillas verlaat ook flitsbezorger Getir ons land. Is dit het einde van flitsbezorging?

Flitsbezorgers kwamen tijdens de pandemie razendsnel op, maar gaan nu ook net zo snel ten onder. Maandag werd bekend dat ook Getir zich terugtrekt uit Nederland. Komt daarmee een einde aan razendsnelle bezorgdiensten?

Niet alleen de verkoop valt tegen, de productie van wijn is vorig jaar ook teruggevallen.

Zwaar wijnjaar: tegenvallende oogsten door extreem weer, consument afgeschrikt door hoge prijs

Er is in 27 jaar niet zo weinig wijn gedronken als vorig jaar. Wereldwijd ging er 221 miljoen hectoliter doorheen. De prijzen zijn flink gestegen en in veel wijnlanden viel de oogst tegen.