Nieuwe gebruikers op X zullen voortaan moeten betalen om te posten
X, het voormalige Twitter, wil nieuwe gebruikers tijdelijk laten betalen om te kunnen posten op het platform. Dat bevestigt de eigenaar Elon Musk op X. Die ingreep is volgens hem nodig in de strijd tegen bots (geautomatiseerde profielen, red.).
“Jammer genoeg is een kleine vergoeding voor schrijftoegang de enige manier om de niet-aflatende aanval van bots te beteugelen”, aldus Musk. Hij benadrukt dat het posten na drie maanden gratis zou worden. Verdere details over de prijs, zijn niet bekend.
Volgens de Tesla en SpaceX-oprichter zijn bots door artificiële intelligentie (AI) in staat om testjes die dienen als ingrepen, makkelijk te omzeilen. Bots zijn storend door de vele spamberichten die ze plaatsen op X, maar nemen ook veel gebruikersnamen in, hekelt Musk.
X test de maatregel sinds de herfst al in Nieuw-Zeeland en de Filipijnen. Gebruikers die berichten willen publiceren of verder willen verspreiden, moeten 1 Amerikaanse dollar per jaar betalen. Passief gebruik, zoals berichten lezen, media bekijken en andere gebruikers volgen, is er wel nog gratis.
KIJK OOK. Elon Musk deelt uniek beeld van Starlink-satelliet
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Groet de opperpinguïn: Elon Musk drijft spot met rivalen na grote panne
-
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
Net zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt. -
Spaargids.be
Betaalkaart gestolen of verloren: draai je zelf op voor de kosten?
Ben je het slachtoffer van een zakkenroller? Vind je je betaalkaart niet meer? Of is ze ingeslikt door een geldautomaat? Dan komt het erop aan meteen de juiste stappen te ondernemen. Tegelijk zijn er enkele zaken die je nooit ofte nimmer mag doen, en die je een pak geld kunnen kosten. Spaargids.be vat samen hoe je het probleem best aanpakt. -
-
Independer
Jaarlijks turen we anderhalve maand op smartphone: zo kan je je schermtijd flink terugschroeven
-
8
REVIEW. Kobo of Kindle: welke e-reader komt als beste uit de test?
Wie van fysieke naar digitale boeken wil overstappen, moet een belangrijke keuze maken bij de aankoop van een e-reader. Kies je een Kindle van het Amerikaanse Amazon of een Kobo van het Japanse Rakuten? De verschillen tussen beide bedrijven zijn namelijk groot, ontdekten we tijdens het vergelijken van vijf e-readers. We sommen de vijf grootste verschillen op. -
Independer
Ons gemiddelde internetverbruik stijgt stevig: hoeveel doen we maandelijks op? En hoe kan dit voor minder geld?
Volgens de nieuwste cijfers van het BIPT (Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie) steeg het gemiddelde verbruik van vast internet eind vorig jaar tot 278 GB per maand, tegenover 251 GB een jaar eerder. Het gaat om een stijging met tien procent. Welk abonnement is het voordeligst, als jij - net als zovelen dus - heel wat internet nodig hebt? Independer.be overloopt je opties. -
Deze telefoon van Motorola is zo flexibel dat je hem rond je pols kan plooien
-
PREMIUM
Netflix en co passen strategie aan en dat zal je voelen in je portefeuille: “Het is gedaan met profiteren”
-
Ook problemen met de wekker op je iPhone? Apple-fans in rep en roer, update op komst
Heb je je verslapen omdat je iPhone je zomaar in de steek liet? Of is je ovenschotel aangebrand omdat je ineens geen alarm hoorde? Je bent niet de enige. Apple bevestigt dat een onbekend aantal iPhones last heeft van een storing, waardoor het alarm niet afgaat of te zachtjes afspeelt. -
Livios
“Nu vraagt meer dan 50% van onze klanten hiernaar”: ken jij al dé nieuwe trend bij zwembaden in de tuin?
Volgens de Belgische Federatie van Zwembad- en Wellnessprofessionals (BFZ) is een smartpool dé hype van het moment. Een wat? En wat maakt een smartpool dan zo slim? Bouwsite Livios vroeg het aan: Patrice Dresse (directeur van BFZ), Jean Claude Jacobs (bestuurder G.Gil.Production-Zwembaden Waterair Belux) en Antoon Boeykens (directeur van LPW Pools). -
PREMIUM
▶ Zijn er grenzen aan de groei van AI? Onze techexpert woont Google-presentatie bij: “We zullen veranderingen al heel snel beginnen te zien”
3 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerJohan Praet
Gerd Peeters
Thomas Vervoort