Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Ook problemen met de wekker op je iPhone? Apple-fans in rep en roer, update op komst
-
Livios
“We bewaakten streng ons budget”: Sally en Dirk geven oude bouwmaterialen nieuw leven in fossielvrije kaswoning
Van de isolatie van het dak en de muren tot constructiehout: diverse oude bouwmaterialen kregen een nieuw leven in de unieke kaswoning van Dirk en Sally. Ze kozen voor gezonde materialen en een creatief interieur met veel kleur. Kijk mee binnen met Ecobouwers en bouwsite Livios. -
Groet de opperpinguïn: Elon Musk drijft spot met rivalen na grote panne
De storing bij Facebook en Instagram is na anderhalf uur opgelost. Gebruikers hebben weer toegang tot de apps, bevestigde Meta-woordvoerder Andy Stone. Een “technisch probleem” lag aan de oorzaak. Elon Musk, de grote baas van X, maakte handig gebruik van de panne om de spot te drijven met zijn rivalen. -
-
Jobat
Foto op je cv of niet? En wat moet er zeker nog/niet op staan? “Dit is een vaak voorkomende fout”
-
Independer.be
Eindelijk: ook Telenet ondersteunt de eSIM voor smartphones, na Proximus en Orange
Heerlijk, dat eerste moment dat je je gloednieuwe smartphone inschakelt. Alleen jammer van dat gedoe met die simkaart vooraf, zelfs al is er een pinnetje meegeleverd om de telefoon te openen. Gelukkig bestaat er een systeem waarbij je geen simkaart meer in je toestel moet steken. En Telenet lanceert het nu – eindelijk – ook voor smartphones. Independer.be legt uit bij welke operatoren en op welke toestellen je kan genieten van de voordelen van een eSIM. -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
Uit internationale vergelijkende prijzenstudies van het BIPT, de telecomregulator in ons land, blijkt keer op keer dat telecomdiensten in België een pak meer kosten dan in onze buurlanden. Dat geldt zowel voor mobiele diensten als voor vast internet en telecombundels. Independer.be legt uit hoe dat komt en hoe je toch gemakkelijk kan besparen. -
Apple stijgt op Wall Street na geruchten over staken autoproject
-
Livios
“Nu vraagt meer dan 50% van onze klanten hiernaar”: ken jij al dé nieuwe trend bij zwembaden in de tuin?
-
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
Net zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt. -
China wil geen Amerikaanse processoren meer in overheidscomputers
China wil af van overheidscomputers en servers die draaien op Amerikaanse microprocessoren van Intel en AMD, meldt de Britse zakenkrant Financial Times. -
PREMIUM
▶ Zijn er grenzen aan de groei van AI? Onze techexpert woont Google-presentatie bij: “We zullen veranderingen al heel snel beginnen te zien”