In het eerste kwartaal van vorig jaar had Basic-Fit nog 3,6 miljoen leden. De keten profiteerde onder meer van een verdere uitbreiding van het aantal vestingen. Topman René Moos spreekt van een goede start van het jaar, want ook de omzet is gestegen: met 16 procent tot 284 miljoen euro.
De sportschoolketen heeft verder 104 nieuwe vestigingen geopend. Daarmee heeft Basic-Fit nu in totaal 1.506 vestigingen, waaronder 240 in Nederland. Frankrijk telt er met 814 de meeste. Het bedrijf verwacht dit jaar nog meer nieuwe vestigingen te openen, waardoor het totale aantal locaties moet uitkomen op 1.575.
De ramadanperiode, die dit jaar grotendeels in maart viel, had wel een negatieve impact op de klantenaanwas. Verder zorgde de vorig jaar veranderde promotiestrategie van het bedrijf voor iets meer abonneeverloop. Nu probeert de onderneming mensen meer met kortingen te verleiden om naar de sportschool te gaan.
Eerder stuntte Basic-Fit meer met het aanbod om een aantal weken gratis te sporten, waardoor de duur van abonnementen iets werd verlengd.