Netflix en co passen strategie aan en dat zal je voelen in je portefeuille: “Het is gedaan met profiteren”
Als je een Netflix-abonnement hebt, is de kans groot dat je de voorbije week een mail hebt ontvangen over een prijsverhoging. Na Disney+ en Streamz gaan namelijk ook bij Netflix de prijzen weer naar boven. “Streamingdiensten willen meer winst gaan maken”, waarschuwen experts. “En ze halen er ‘trucjes’ voor boven.” Mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens leggen uit waarom je steeds meer zal moeten betalen en in de HLN Streamingwijzer ontdek je vervolgens waar je vandaag nog de goedkoopste én kwalitatiefste formules kan vinden.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Bitcoin weer boven de 70.000 dollar
-
Spaargids.be
Wat als iemand betalingen doet met je gestolen bankkaart? Zo vermijd je zelf problemen omwille van ‘grove nalatigheid’
Ben je het slachtoffer van een zakkenroller? Vind je je betaalkaart niet meer? Of is ze ingeslikt door een geldautomaat? Dan komt het erop aan meteen de juiste stappen te ondernemen. Tegelijk zijn er enkele zaken die je nooit ofte nimmer mag doen, en die je een pak geld kunnen kosten. Spaargids.be vat samen hoe je het probleem best aanpakt. -
PREMIUM125
Hoe een kleine elektrozaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeerden maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”
Op het eerste gezicht is elektrozaak Lommelen een betrouwbare familiezaak, maar niets is wat het lijkt. In heel het land en daarbuiten hebben zich al meer dan 1.500 gedupeerden gemeld die hun dampkap, microgolf of koelkast bestelden en betaalden, maar nooit kregen. Ook een terugbetaling bleek onmogelijk. Het Antwerpse parket start nu zelfs een onderzoek. “Ik begrijp niet hoe zo’n bedrijf na een tsunami aan klachten kan blijven doorgaan”, zegt gedupeerde Lea Smeuninx (57) aan HLN-consumentenexperte Safia Yachou. -
-
PREMIUM13
Deze bezoekers van de Belastingmarathon spaarden bijna 10.000 euro uit: “Alsof ik de lotto gewonnen heb”
-
“Eenjarige staatsbon was geen product voor de rijken”
De eenjarige staatsbon waarmee ons land vorig jaar bijna 22 miljard euro heeft opgehaald, is wel degelijk ook een product voor de kleine spaarder gebleken. Dat zegt topman Jean Deboutte van het Agentschap van de Schuld. Zo schreven meer dan 76.000 mensen in voor minder dan 5.000 euro. “Het was geen product voor de rijken”, aldus Deboutte. Na twee dagen inschrijvingen op de nieuwe staatsbon is al voor 103 miljoen euro ingeschreven. -
Jobat
Tijd voor vakantiegeld: welk bedrag krijg jij uitbetaald?
Heel wat werknemers verwachten in aanloop naar de zomervakantie hun deugddoend - jaarlijks terugkerend – extraatje: het vakantiegeld. Jobat.be klopte aan bij Matthias Debruyckere, juridisch expert bij hr-dienstengroep Liantis, om de meest gestelde vragen rond dit topic beantwoord te zien. -
Spaargids.be
Goed voor je portemonnee: ga zeker dit jaar naar de tandarts
-
PREMIUM2
Verzekeringen bij woonkrediet opzeggen zonder straf: dit zijn de nieuwe spelregels vanaf juni
-
Mijnenergie
Residentiële installaties zonnepanelen vallen fors terug: “Je krijgt nu mogelijk een interessantere offerte”
Uit de nieuwe cijfers van het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap (VEKA) blijkt dat de residentiële markt voor zonnepanelen sterk is afgekoeld. Tot en met 31 maart bedroeg het geïnstalleerde vermogen voor kleinere installaties 47,96 megawatt, ten opzichte van 111,73 megawatt in het eerste kwartaal van 2023. Hoewel het om voorlopige cijfers gaat, lijkt het wegvallen van de overheidspremie dus niet zonder gevolgen te zijn. Mijnenergie.be zoomt er dieper op in. -
Klant haakt niet af als dienstencheque fors duurder wordt
Gebruikers van dienstencheques kunnen meer betalen voor hun poetshulp. Dat blijkt bij i-mens, dat de prijs voor een uur poetshulp verhoogde van 9 naar 14 euro en toch amper klanten zag opstappen. Dat meldt ‘De Tijd’ vandaag. -
PREMIUM
Na het huwelijksfeest in ‘Nonkels’: trouwen, hoeveel kost dat eigenlijk?