Volkswagen wil in komende jaren meer elektrische auto's en goedkoop model maken
De Duitse autofabrikant Volkswagen wil in de komende jaren beduidend meer elektrische auto’s uitbrengen dan oorspronkelijk was gepland. Daarnaast stelt het bedrijf dat er ook een relatief goedkoop model van ongeveer 20.000 euro uitkomt.
Christian Senger, de baas van Volkswagens onderdeel dat verantwoordelijk is voor de productie van elektrische auto’s, zei tijdens een evenement in Dresden dat zijn bedrijf in de komende jaren naar verwachting 15 miljoen elektrische auto’s zal produceren, schrijft Bloomberg. Dat is volgens Senger een toename van vijftig procent ten opzichte van een eerdere doelstelling. Dit vormt de eerste golf aan elektrische auto’s die het Duitse bedrijf zal uitbrengen.
Het merk Volkswagen zal ongeveer 9 miljard euro investeren om tot 2025 in totaal twintig verschillende elektrische modellen op de markt te brengen. Daar zit volgens Senger ook een model tussen dat ongeveer twintigduizend euro zal kosten. Michael Jost, de hoofdstrateeg bij Volkswagen, zei eerder dat in 2023 of 2024 een elektrische auto met de afmetingen van de T-Roc moet uitkomen voor minder dan 20.000 euro.
Anderhalve week geleden liet een andere topman van de fabrikant weten dat er tot 2024 in totaal 44 miljard euro wordt geïnvesteerd in elektrische auto’s, technologie voor autonoom rijden en mobiliteitsdiensten. Het dubbele bedrag zal echter nog gaan naar bestaande aandrijftechnologie. Er gaat ook het nodige geld naar nieuwe fabrieken of het ombouwen van bestaande. Dat wordt gedaan zodat tegen 2022 op acht verschillende plekken elektrische auto’s worden gemaakt.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Spaargids.be
AXA Bank verdwijnt volgende maand definitief: hoe gebeurt de overname door Crelan concreet?
-
68
Goedkope elektrische auto van Chinese BYD dreigt Europese markt te ontregelen
De lancering op de Europese markt van een elektrische auto onder de 20.000 euro van het Chinese merk BYD, dreigt lokale constructeurs het gras voor de voeten weg te maaien. Toch pleit de sector niet voor invoerheffingen. -
Voor meer dan 22 miljoen euro energiefraude opgespoord in 2023
Vorig jaar heeft distributienetbeheerder Fluvius voor meer dan 22 miljoen euro aan energiefraude opgespoord. Dat meldt Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) donderdag in een persbericht. -
-
PREMIUM
“Laatste euro’s worden zwaarder belast.” Wat betekent de overschreden spilindex voor je loon?
-
Mijnenergie
Waar kan je de lagere energieprijzen meteen voor enkele jaren vastleggen?
De stroom- en aardgasprijzen liggen vandaag een pak lager dan tijdens en na de energiecrisis. Als consument wil je die gedaalde prijzen mogelijk voor een lange tijd vastklikken. Alleen lijkt het erop dat de energieleveranciers niet meteen willen helpen. Mijnenergie.be vond één leverancier met een contract voor twee jaar én een buitenbeentje op de markt. Maar zijn die opties wel interessant? -
Independer
Bijna geen cabrio’s meer onder de 35.000 euro: 4 zaken om rekening mee te houden als je er één koopt
Opvallend: tegenwoordig vind je nagenoeg geen nieuwe cabrio meer onder de 35.000 euro. Hoe komt dat? Zijn er toch goedkopere modellen? En wat kost het om die te verzekeren? Independer.be wijst op vier dingen die je moet weten als je er deze zomer één wil kopen. -
PREMIUM392
14 experten waarschuwen voor ongeziene wooncrisis: “Willen we dat mensen in containers wonen?”
-
Livios
“Nu vraagt meer dan 50% van onze klanten hiernaar”: ken jij al dé nieuwe trend bij zwembaden in de tuin?
-
Recordwinst Ryanair ondanks vertraging levering nieuwe Boeings
Ryanair heeft afgelopen boekjaar 184 miljoen passagiers vervoerd, bijna een kwart meer dan in het laatste jaar voor de coronapandemie. De Ierse budgetmaatschappij zette daarbij een recordwinst in de boeken, ondanks vertragingen bij de levering van nieuwe vliegtuigen door fabrikant Boeing. -
PREMIUM
Seat krijgt een Volkswagen Tiguan
Seat groeit als kool. Eigenlijk is dat niet moeilijk voor een automerk. Drie dingen moet je doen. Eén: samenwerken met andere constructeurs, desnoods fusioneren. Twee: auto's bouwen die gewild zijn. Drie: degelijk alaam produceren. Geen nieuwkomer die dat beter illustreert dan de Seat Tarraco. -
13
OESO wil houdbaarheid van Belgische overheidsfinanciën verzekeren met een gecoördineerd plan
9 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerPiet van Helsing
Paul van de velde
Johan Blondeel
Erwin VD
Rik Kleinmond