Nederlands digitaal mediabedrijf dat met Mediahuis samenwerkt komt naar Antwerpen

© Wayne Parker Kent

Wayne Parker Kent, een Nederlands digitaal mediabedrijf, breidt zijn activiteiten uit naar België na het opzetten van een strategisch partnership met Mediahuis eerder dit jaar. Begin 2018 worden vier Vlaamse varianten van de online magazines NSM BL, Manners, Culy en Famme op de Belgische markt gelanceerd. Waar Belgische mediabedrijven vaak de stap richting Nederlandse markt zetten, is dat in het geval van Wayne Parker Kent andersom.

Mediahuis zorgde vorige zomer voor een kapitaalverhoging die de groeiplannen van Wayne Parker Kent moest ondersteunen. “Wayne Parker Kent slaagt er in om interessante doelgroepen zoals jonge vrouwen, actieve mannen of foodies, te bereiken met verhalen die speciaal voor hen ontwikkeld zijn”, zegt Gert Ysebaert, CEO Mediahuis.

“Dit vormt een perfecte aanvulling bij onze sterke nieuwsmerken die vanuit hun journalistieke eigenheid net een zo breed mogelijk publiek bereiken. Op die manier zetten we een complementair aanbod in de markt, zowel naar lezersdoelgroep als naar advertentiemarkt toe”, aldus Ysenbaert.

Wayne Parker Kent zal zich richten op lifestyle content en de online magazines NSMBL, Culy, Manners en Famme introduceren op de Belgische markt. Deze titels krijgen lokale redacties en een lokale salesafdeling. Daarnaast zullen deze Belgische titels een beroep kunnen doen op de Nederlandse tak. Zo zal The Agency, het contentmarketingbureau van Wayne Parker Kent, vanuit Amsterdam actief betrokken zijn bij het ontwikkelen van commerciële voorstellen voor Belgische klanten.

De Belgische vestiging van Wayne Parker Kent komt in Antwerpen. Frank Goren, die The Agency leidde, wordt CEO van de kersverse Belgische tak.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen