Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Independer.be
Eindelijk: ook Telenet ondersteunt de eSIM voor smartphones, na Proximus en Orange
-
Livios
Is een architect verplicht als je je woning wil renoveren?
Bij nieuwbouw is het vanzelfsprekend dat je een architect inschakelt, maar hoe zit dat bij een renovatieproject? Moet je daar ook verplicht ééntje onder de arm nemen? Of zijn er uitzonderingen? Bouwsite Livios geeft uitleg. -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
Uit internationale vergelijkende prijzenstudies van het BIPT, de telecomregulator in ons land, blijkt keer op keer dat telecomdiensten in België een pak meer kosten dan in onze buurlanden. Dat geldt zowel voor mobiele diensten als voor vast internet en telecombundels. Independer.be legt uit hoe dat komt en hoe je toch gemakkelijk kan besparen. -
-
HLN Shop
Op safari in de Benelux: vijf zinderende ervaringen om na te jagen
-
PREMIUM35
Nu Amerika TikTok wil verbieden maakt ook Vlaamse expert zich zorgen: “De app bedreigt onze democratie”
Ofwel verkopen de Chinezen TikTok, ofwel verbiedt de Amerikaanse overheid de hyperpopulaire app. Want, zo vrezen ze, China zou dankzij TikTok zelfs de presidentsverkiezingen kunnen beïnvloeden. Reikt de Chinese invloed echt zó ver? Als Amerika TikTok verbiedt, moeten wij in Europa dan volgen? En waarom mag premier De Croo - 83 volgers voorlopig - dan wel een splinternieuw account hebben als dat allemaal zo gevaarlijk is? -
Jobat
Hoeveel werknemers krijgen maaltijdcheques? En wie mag op een dertiende maand of smartphone van het werk rekenen?
De werkende Belg kan op steeds meer extraatjes rekenen: de voorbije vijf jaar is het gemiddeld aantal extralegale voordelen met 10 procent toegenomen. Om welke voordelen gaat het precies (en welke zijn aan een terugval bezig)? Welke rol spelen je functie, statuut, opleiding en de sector waarin je werkt? En wat met de verschillen tussen man en vrouw? Jobat.be zocht het uit. -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
-
6
Drie onderschatte smartphones blootgelegd: wij zoeken uit of ze kunnen tippen aan de marktleiders
-
3
Nieuwe gebruikers op X zullen voortaan moeten betalen om te posten
X, het voormalige Twitter, wil nieuwe gebruikers tijdelijk laten betalen om te kunnen posten op het platform. Dat bevestigt de eigenaar Elon Musk op X. Die ingreep is volgens hem nodig in de strijd tegen bots (geautomatiseerde profielen, red.). -
Independer
Jaarlijks turen we anderhalve maand op smartphone: zo kan je je schermtijd flink terugschroeven
Gemiddeld spenderen we zo’n drie uur per dag gekluisterd aan onze telefoons. Dat komt neer op ongeveer 45 dagen per jaar. Tijd om opnieuw te connecteren met de echte wereld? Independer.be verzamelt tien tips waarmee je je schermtijd drastisch vermindert. -
Je iPhone beter beschermen tegen diefstal? Deze Apple-functie kan je helpen