Lyor Cohen met Dua Lipa.
Volledig scherm
Lyor Cohen met Dua Lipa. © Photo News

YouTube wil gebruikers 'frustreren' zodat ze betalen voor reclamevrij muziekabonnement

YouTube voert het aantal advertenties tussen muziekvideo's op om gebruikers naar een betalend abonnement te lokken. Dat abonnement is er nu nog niet, maar YouTube-moederbedrijf Google is het wel intern aan het testen.

5 reacties

  • Lore Kluwer

    6 jaar geleden
    Een beetje zoals de gratis versie van Spotify nu doet dus. Ze doen maar. Het enige waar ze in slagen, is afkeer opwekken voor het merk waarvoor reclame wordt gemaakt. Je zou denken dat bijvoorbeeld Belfius haar lesje heeft geleerd na haar spilzucht toen het nog Dexia was. Maar nee, hopen geld uitgeven aan irritante reclame op Spotify. Simpel: nooit Belfius voor mij.
  • Patrick Weyers

    6 jaar geleden
    Naar mijn geld kunnen ze fluiten. Mogelijkheden genoeg om die reklame te vermijden. Ik laat mij niet meer doen.
  • jorg de clerck

    6 jaar geleden
    Da is mij ook al op gevallen. Spotify is veel beter.
  • Kelly Verlinden

    6 jaar geleden
    Adblock en het probleem is opgelost.
  • Geert Vaelen

    6 jaar geleden
    Moeten ze nu op elke mogelijke manier reclame door onze strot duwen? Hoe meer reclame ik zie, hoe minder ik koop. Trouwens, een goed product verkoopt zichzelf, daar heb je geen reclame voor nodig.