YouTube-ster Sorelle Amore (30) vangt 265.000 euro per jaar met reizen
Ze haalde het twee jaar geleden van 17.000 andere kandidaten in de strijd om “de beste job ter wereld” te krijgen. Drie maanden lang vloog ze naar enkele paradijzen op aarde om er op sociale media verslag over uit te brengen. En nog eens goed betaald ook. Vandaag is Sorelle Amore (30) een ‘travel influencer’, die met haar hobby meer dan 265.000 euro per jaar vangt.
ThirdHome, een soort van luxe Airbnb, schreef in 2017 een interessante vacature uit die al snel bestempeld werd als “de beste job ter wereld”. De toen 28-jarige Australische Sorelle Amore ging ermee aan de haal. Ze reisde drie maanden lang naar landen als Marokko, Schotland, de Bahama’s, Costa Rica, China, Fiji, Dominicaanse Republiek en Australië om er in poepchique en exclusieve optrekjes te verblijven. Amore was toen al een YouTube-ster en een gepassioneerd reiziger en fotografe. De ideale combinatie voor ThirdHome, dat haar ook nog eens 10.000 dollar (8.845 euro) per maand betaalde.
Vandaag heeft Amores Instagramaccount meer dan 423.000 volgers en telt haar YouTube meer dan 737.000 abonnees. Uiteraard heeft ze ook haar eigen website. Ze geeft haar fans tips over hoe de perfecte selfie te maken. Ze komt op voor het klimaat en probeert zelf zo minimalistisch mogelijk te leven in haar flat in Melbourne. De kunst bestaat er voor haar in om te gaan voor wat ze leuk vindt - zoals planten in haar geval - en zich daarop te focussen in plaats van op materialisme. Ze bant ook alle plastiek uit haar leven, wat geen sinecure is, zo blijkt uit haar filmpjes. Probeer maar eens bessen te kopen die niet verpakt zijn in plastieken bakjes.
Als jonge twintiger werkte Amore als marketeer en als fotografe, en lanceerde ze haar eigen modezaak. Maar ze vond toch haar draai niet helemaal. Op haar 27ste vloog ze naar IJsland om er een carrière op YouTube te starten. Het was dáár dat haar broer haar op de hoogte bracht van de “beste job ter wereld”-wedstrijd. Ze won.
Die drie maanden waren prachtig, maar ook erg vermoeiend. Amore wilde wel doorgaan in die sector, maar dan op een andere manier. “Ik wil niet zo zijn van ‘Ik vind deze bakker leuk, kijk eens naar deze bakker’”, zegt ze aan Forbes. De millennial stortte zich vooral op tutorials over fotografie, of over hoe een succesvolle post op Instagram te zetten, of over welk kleedje iemands model het meeste eer aandoet. Het bleek een schot in de roos en sindsdien is Amores fanbasis alleen maar gegroeid.
In de huidige “vreemde tijden” is volgens Sorelle Amore vooral persoonlijkheid belangrijk op YouTube. “Je moet geen talent hebben, gewoon persoonlijkheid”, zegt ze. “Het wordt alsmaar moeilijker omdat er meer en meer mensen op YouTube zitten.” Consequent zijn, is volgens haar de boodschap. “Je moet elke dag opnieuw de camera nemen en iets maken”, aldus Amore. “Het kan zijn dat je dat anderhalf jaar aan een stuk moet doen om er klaar voor te zijn.”
Voor het eerst in haar leven kent Amore financiële stabiliteit. Maar het is niet evident om veel geld te verdienen met filmpjes op YouTube, weet ze. Net zoals bij andere social media verandert het algoritme constant, en daardoor ook je virtuele loonstrookje. Vorig jaar haalde ze ruim 265.000 euro binnen. 60 procent daarvan met haar eigen bedrijf, 35 procent met sponsoring en amper 5 procent rechtstreeks van YouTube. Amore werkt maar met een vijftal bedrijven samen. Omdat ze heel kieskeurig is, kan ze haar prijzen opdrijven, verklapt ze aan Forbes.
Ze investeerde ook in vastgoed, goud en zilver, voor haar toekomst. “Dit is een piek in mijn leven. Ik moet uitzoeken hoe ik hiervan een langdurig inkomen kan maken... Ik denk dat sommige mensen denken dat dit voor altijd is, zonder te beseffen dat je misschien gewoon je 15 minuten roem beleeft.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Van AI-gegenereerde commentaren tot e-mailspoofing: zo herken je de meest voorkomende vormen van vakantiefraude
-
KIJK. Zoo zet leeuwen op dieet, maar het is niet omdat ze te dik zijn
De leeuwen in de zoo van Antwerpen moeten op dieet. Niet dat ze te dik zijn, maar de zoo wil een natuurlijker voedingspatroon. De hapklare filets worden vervangen door karkassen. Dat zijn dus dode dieren in hun geheel, waardoor de leeuwen wat meer moeten werken voor hun kost. Het lijkt meer op hoe de dieren in het wild eten, al is het voor de bezoekers mogelijk wel even slikken. -
Independer
Ons gemiddelde internetverbruik stijgt stevig: hoeveel doen we maandelijks op? En hoe kan dit voor minder geld?
Volgens de nieuwste cijfers van het BIPT (Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie) steeg het gemiddelde verbruik van vast internet eind vorig jaar tot 278 GB per maand, tegenover 251 GB een jaar eerder. Het gaat om een stijging met tien procent. Welk abonnement is het voordeligst, als jij - net als zovelen dus - heel wat internet nodig hebt? Independer.be overloopt je opties. -
-
15
Zwitsers dorp met selfie hotspot wil toeristen zoals in Venetië inkom laten betalen
-
Ten volle genieten van een lang weekend? Boek deze 5 luxueuze topadresjes in eigen land
Heb je geen zin om thuis te blijven tijdens de verlengde weekends in mei? Dan kan je toch gewoon op vakantie gaan in eigen land. Laat je in de watten leggen op deze vijf adressen, in het hartje van de stad of midden in het groen, met een indoor fitness of sauna. “Hier kan je zelfs een sessie met een personal trainer boeken.” -
PREMIUM
Zes Europese reisbestemmingen verhogen hun toeristentaks: hoeveel moet jij extra betalen voor jouw vakantie?
Vanaf vandaag moeten dagjestoeristen in Venetië op de 29 drukste dagen 5 euro betalen om de Italiaanse stad te bezoeken. Ook in heel wat andere Europese toeristische trekpleisters zijn dit jaar fors de hoogte ingegaan. Zo kost een weekje Griekenland met het gezin je sinds 1 april al gauw 140 euro extra. Waarom voeren die landen hun toeristenbelasting zo op? Over welke bestemmingen gaat het? Kun je eraan ontsnappen? Onze reisexpert Johan Lambrechts rekent het voor je uit. -
PREMIUM
Goedkoop vliegticket gespot? Let op voor verborgen kosten: “Duurder ticket kan toch voordeliger uitkomen”
-
Livios
“Nu vraagt meer dan 50% van onze klanten hiernaar”: ken jij al dé nieuwe trend bij zwembaden in de tuin?
-
Winnares 'beste job ter wereld' wil verder als 'travel influencer': "Hoogtepunt? Zwemmen met haaien op Bahama's"
Sorelle Amore is terug van haar onvergetelijke avontuur met "de beste job ter wereld". Dat betekende: dik betaald reizen naar paradijselijke locaties in twaalf landen in evenveel weken tijd. Ze heeft een indrukwekkende top drie gedistilleerd. Ze wil nu graag gewoon voortboeren als 'travel influencer' én het aanleren aan anderen: "Dit leven is fantastisch, waarom zou je die job niet willen doen?" -
Livios
“We bewaakten streng ons budget”: Sally en Dirk geven oude bouwmaterialen nieuw leven in fossielvrije kaswoning
Van de isolatie van het dak en de muren tot constructiehout: diverse oude bouwmaterialen kregen een nieuw leven in de unieke kaswoning van Dirk en Sally. Ze kozen voor gezonde materialen en een creatief interieur met veel kleur. Kijk mee binnen met Ecobouwers en bouwsite Livios. -
‘Spookvluchten’ kosten Australische luchtvaartmaatschappij Qantas 61 miljoen
3 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerlodewijk maesen
Wintein Tom
ronny cuypers