Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Google-medeoprichter Sergej Brin over hun AI-tool Gemini: “We hebben daar absoluut de bal misgeslagen”
-
Hackers zeggen dat ze gegevens van 560 miljoen klanten van Ticketmaster hebben
Een hackersgroep stelt de persoonlijke gegevens van 560 miljoen klanten van Ticketmaster, een Amerikaans bedrijf dat wereldwijd tickets verkoopt voor evenementen en concerten, in handen te hebben. De aanvallers zeggen onder meer namen, adressen, mailadressen, telefoonnummers, creditcardgegevens en ticketaankopen van klanten te hebben gestolen. In Australië loopt een onderzoek. -
Waar kennen we robothond Spot uit ‘De mol’ nog van?
Nog een laatste mollenstreek in de slotaflevering van ‘De mol’. Would-be dief Senne laat zich in de gangen van Villa del Gattopardo, een protserige palazzo in Palermo, met plezier betrappen door ‘waakhond’ Spot, om te vermijden dat de groepspot finaal nog zou aandikken. Kwam bekend voor, dat technologische hoogstandje in de vorm van een robothond? Jazeker. Volgend jaar wordt Spot alweer tien, en hier heeft u hem misschien al eens eerder gezien. -
-
Spaargids.be
Goed voor je portemonnee: ga zeker dit jaar naar de tandarts
-
KIJK. Mannelijke AI-robot legt ongevraagd hand op bil van journaliste
Een “volledig autonome” AI-robot doet de wenkbrauwen fronsen nadat hij een journaliste lijkt te betasten tijdens een interview op een technologiefestival in Saoedi-Arabië. Wanneer journaliste Rawya Kassem even wegkijkt, legt robot ‘Mohammad’ plots zijn hand op haar billen. Kassem schrikt en zet snel een stap opzij. Het roboticabedrijf dat de robot ontwikkelde, laat weten dat de robot “volledig zelfstandig werkt zonder directe menselijke controle”. Ze zijn wel van plan extra maatregelen te nemen zodat een onverwachte aanraking zoals deze niet meer zal voorkomen. -
Independer
Zolang betalen je kinderen als ‘onervaren bestuurders’ tot vier keer méér voor een autoverzekering
Nogal wat jonge bestuurders schrikken als ze de prijs van hun eerste verzekeringspremie zien. Hoelang betaalt je kind méér als jonge bestuurder? Mag hij of zij de verzekering op naam van de ouders zetten? En welke consequenties heeft dat voor de schadevrije jaren? Independer.be zoekt het uit. -
Ook problemen met de wekker op je iPhone? Apple-fans in rep en roer, update op komst
-
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
-
Independer
Vooral grote operatoren voerden prijzen op: dit betaal (en krijg) jij vandaag meer voor je telecomabonnement
De voorbije jaren maakte de telecomsector flink wat prijsstijgingen mee. Cijfers die het BIPT ons bezorgde, wijzen uit dat sommige formules daarbij merkbaar interessanter werden, andere net niet. De kans bestaat dus dat je niet alleen meer betaalt dan twee jaar geleden, maar ook dat jouw formule niet meer de goedkoopste is voor jouw telecomnoden. Independer.be vergelijkt enkele huidige tarieven met die van het eerste kwartaal van 2022. -
Spaargids.be
Volgend jaar gaat de pensioenleeftijd omhoog: hoeveel kost het om een jaar vroeger te stoppen met werken?
De wettelijke pensioenleeftijd in ons land bedraagt 65 jaar. Vanaf 1 februari 2025 stijgt die naar 66 jaar, en in 2030 gaat de lat naar 67 jaar. Kijk jij al uit naar je pensioen? Wil je zelfs vroeger stoppen dan je wettelijke pensioenleeftijd? Dat kan, maar daar hangt wel een prijskaartje aan vast. Spaargids.be maakt de (be)rekening. -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders