Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben.
Volledig scherm
Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben. © ThinkStock

Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is

IndependerNet zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt.

  1. 
61 verkoopsites als Vinted of Airbnb gaven aan fiscus door wie veel verkocht in 2023. Riskeer je nu belastingverhoging of boete? “Geen paniek: dit doe je best”
    PREMIUM

    61 verkoopsi­tes als Vinted of Airbnb gaven aan fiscus door wie veel verkocht in 2023. Riskeer je nu belasting­ver­ho­ging of boete? “Geen paniek: dit doe je best”

    Liefst 61 digitale platforms als Vinted, Uber of Airbnb hebben de fiscus informatie bezorgd over wie er bij hen minstens 30 transacties heeft verricht of er meer dan 2.000 euro heeft verdiend. Zit die info al bij jouw documenten in MyMinfin of zijn er al bedragen ingevuld in jouw Voorstel van Vereenvoudigde Aangifte? Francis Adyns van de FOD Financiën licht toe en fiscaal docent Koenraad Tranchet vertelt wat je moet doen om een hoge belastingaanslag of boete te vermijden.
  2. EXCLUSIEF. Familie van tien moet halsoverkop ander vakantiehuisje zoeken voor deze zomer. “Met Belvilla nog iets boeken? Nooit meer”
    PREMIUM
    40

    EXCLUSIEF. Familie van tien moet halsover­kop ander vakantie­huis­je zoeken voor deze zomer. “Met Belvilla nog iets boeken? Nooit meer”

    “We hadden voor tien man een zomerhuisje geboekt in het zuiden van Frankrijk, goed voor 7.773 euro. Tot de woning plots niet meer beschikbaar was.” Wesley Schauvaerts (37) is een van de tientallen Vlamingen die slachtoffer is geworden van een fout bij Belvilla. Onze HLN-consumentenexperte Safia Yachou sprak met Wesley en ging verhaal halen bij het bedrijf, waar de Indiase CEO ons uitzonderlijk zelf te woord stond. Dit is wat je kan doen als je zelf slachtoffer bent.