Vergeet ‘admin’ en ‘pasw00rd’: met deze zes tips heb jij wél een veilig wachtwoord
IndependerUit recent onderzoek van NordPass blijkt dat veel Belgen wachtwoorden gebruiken die eenvoudig te raden zijn. Wat zij onvoldoende beseffen, is dat dit zware gevolgen kan hebben, aangezien je zo een makkelijk doelwit bent voor online hackers. Vorig jaar nog waren liefst een half miljoen Belgen slachtoffer van een datalek. Hoe kan jij voorkomen dat jouw Facebook-account of wifi-netwerk gehackt wordt? Met deze zes simpele tips van Independer.be stel jij een niet te kraken paswoord op.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Ook jouw gegevens liggen mogelijk voor het rapen: hacker kraakt verlopen domeinnamen van (overheids)instanties
-
PREMIUM
Hoe herken je vakantiefraude? 5 signalen die je niet mag negeren
Technologie maakt reizen vaak makkelijker, maar oplichters gebruiken ze ook om je te misleiden. Zo blijkt een Grieks zwembadpaleis waar velen van dromen eigenlijk niet te bestaan. Foto’s gemaakt met artificiële intelligentie (AI) zijn maar één van de vele digitale trucjes waarmee reizigers kunnen worden bedot. Bots jij tijdens je zoektocht naar een interessante vakantiedeal op één van deze vijf verdachte signalen? Trap er dan vooral niet in. -
PREMIUM
“Af en toe je stuur loslaten kost 6.000 euro extra”: wanneer komen er zelfrijdende auto's op de Belgische wegen?
Donderdag voerde onderzoekscentrum IMEC op een afgesloten circuit in Lommel testen uit met zelfrijdende auto’s. Vanaf 2026 ziet Vlaams minster van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) zulke testen ook zitten op de openbare weg. Wil dat zeggen dat we binnenkort een wagen gaan kunnen kopen die ons uit zichzelf zal rondrijden? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn maakt de balans op en rekent bespreekt de kostprijs daarvan die ook wij nu al voelen. -
-
Federale overheid maakt 11 miljoen euro vrij voor 5G-pilootprojecten in bedrijven
-
Waar kennen we robothond Spot uit ‘De mol’ nog van?
Nog een laatste mollenstreek in de slotaflevering van ‘De mol’. Would-be dief Senne laat zich in de gangen van Villa del Gattopardo, een protserige palazzo in Palermo, met plezier betrappen door ‘waakhond’ Spot, om te vermijden dat de groepspot finaal nog zou aandikken. Kwam bekend voor, dat technologische hoogstandje in de vorm van een robothond? Jazeker. Volgend jaar wordt Spot alweer tien, en hier heeft u hem misschien al eens eerder gezien. -
Independer
Surfen en streamen we binnenkort allemaal op wifi 6? En wanneer mogen we wifi 7 verwachten?
Proximus is volop bezig met de uitrol van zijn nieuwe TV Box. Die biedt vele voordelen, zoals de beschikbaarheid van wifi 6. Die technologie bestaat al langer, maar nog lang niet iedereen is ermee vertrouwd. Wat zijn nu de precieze voordelen en hoe zorg je ervoor dat je thuis van de beste technologie geniet? Independer.be vertelt wat je moet weten. -
HLN Shop
Ken jij deze vijf types barbecue al? Van oldskool met houtskool tot Japanse verfijning
-
artificiele intelligentie
Google laat zien wat hun AI-assistent kan: “Wat enkele jaren geleden ondenkbaar was, is nu mogelijk”
-
Livios
“Nu vraagt meer dan 50% van onze klanten hiernaar”: ken jij al dé nieuwe trend bij zwembaden in de tuin?
Volgens de Belgische Federatie van Zwembad- en Wellnessprofessionals (BFZ) is een smartpool dé hype van het moment. Een wat? En wat maakt een smartpool dan zo slim? Bouwsite Livios vroeg het aan: Patrice Dresse (directeur van BFZ), Jean Claude Jacobs (bestuurder G.Gil.Production-Zwembaden Waterair Belux) en Antoon Boeykens (directeur van LPW Pools). -
Jonge vrouwen gebruiken sociale media intenser dan mannelijke leeftijdsgenoten
Belgische vrouwen tussen de 16 en 24 jaar gebruiken sociale media intenser dan hun mannelijke leeftijdsgenoten. Zo checken bijna negen op de tien jonge vrouwen (89,2 procent) minstens een keer per dag Instagram, tegenover 74,4 procent van de jonge mannen. Bij TikTok is dat 77,2 en 64 procent. Dat blijkt woensdag uit een onderzoek van de Arteveldehogeschool en de handelsfederatie Comeos naar het gedrag van jongeren wat betreft sociale media. -
PREMIUM
Netflix en co passen strategie aan en dat zal je voelen in je portefeuille: “Het is gedaan met profiteren”