Nieuwe gebruikers op X zullen voortaan moeten betalen om te posten
X, het voormalige Twitter, wil nieuwe gebruikers tijdelijk laten betalen om te kunnen posten op het platform. Dat bevestigt de eigenaar Elon Musk op X. Die ingreep is volgens hem nodig in de strijd tegen bots (geautomatiseerde profielen, red.).
“Jammer genoeg is een kleine vergoeding voor schrijftoegang de enige manier om de niet-aflatende aanval van bots te beteugelen”, aldus Musk. Hij benadrukt dat het posten na drie maanden gratis zou worden. Verdere details over de prijs, zijn niet bekend.
Volgens de Tesla en SpaceX-oprichter zijn bots door artificiële intelligentie (AI) in staat om testjes die dienen als ingrepen, makkelijk te omzeilen. Bots zijn storend door de vele spamberichten die ze plaatsen op X, maar nemen ook veel gebruikersnamen in, hekelt Musk.
X test de maatregel sinds de herfst al in Nieuw-Zeeland en de Filipijnen. Gebruikers die berichten willen publiceren of verder willen verspreiden, moeten 1 Amerikaanse dollar per jaar betalen. Passief gebruik, zoals berichten lezen, media bekijken en andere gebruikers volgen, is er wel nog gratis.
KIJK OOK. Elon Musk deelt uniek beeld van Starlink-satelliet
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
HLN Shop
Pollen in de lucht: deze toestellen voorkomen gesnotter
-
Independer.be
Eindelijk: ook Telenet ondersteunt de eSIM voor smartphones, na Proximus en Orange
Heerlijk, dat eerste moment dat je je gloednieuwe smartphone inschakelt. Alleen jammer van dat gedoe met die simkaart vooraf, zelfs al is er een pinnetje meegeleverd om de telefoon te openen. Gelukkig bestaat er een systeem waarbij je geen simkaart meer in je toestel moet steken. En Telenet lanceert het nu – eindelijk – ook voor smartphones. Independer.be legt uit bij welke operatoren en op welke toestellen je kan genieten van de voordelen van een eSIM. -
Elon Musk wil concurrentie aangaan met YouTube: X gaat tv-app lanceren
Het sociaal netwerk X van miljardair Elon Musk gaat een tv-app lanceren. Het wil zo inzetten op video en entertainment, en de concurrentie aangaan met platformen als YouTube van Google-moederbedrijf Alphabet. X gaf nog geen datum, maar zei dat ze “binnenkort beschikbaar zal zijn op de meeste smart-tv’s”. -
-
vtwonen
Stralend schone ramen: met deze tips verban je vegen voorgoed naar het verleden
-
KIJK. ‘Oatzempic’ is nieuwe wonderdrankje om af te vallen, maar is de TikTok-hype zo gezond? Diëtiste Sanne legt uit
Na Ozempic is nu Oatzempic de nieuwe hype op TikTok. Het is een drankje met havermout en limoensap dat je op een lege maag drinkt. Het drankje zou je hongergevoel wegnemen, waardoor je afvalt, maar volgens diëtisten is het een zoveelste crashdieet. -
Fitnessring, slimme bril en AirPods met camera’s (codenaam B798): Apple overweegt om deze nieuwe producten te ontwikkelen
Apple bekijkt of het een aantal nieuwe wearables kan ontwikkelen. Volgens het Amerikaanse persagentschap ‘Bloomberg’ gaat het onder meer om een fitnessring, een slimme bril en AirPods met camera’s (codenaam B798). -
PREMIUM
Welk streamingplatform biedt het meeste voor je geld? “Veel Amerikaanse topfilms voor 2,99 euro per maand”
-
Google-medeoprichter Sergej Brin over hun AI-tool Gemini: “We hebben daar absoluut de bal misgeslagen”
-
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
Vandaag heeft iedereen veel meer abonnementen en accounts dan pakweg vijftien jaar geleden. Telecomabonnementen, klanten- en streamingaccounts, sociale media enzovoort: de lijst is haast niet meer te overzien. Maar wat gebeurt er daarmee wanneer een persoon komt te overlijden? Dat zien we nog vaak over het hoofd en plaatst nabestaanden zo voor verrassingen. Independer.be geeft tips om overbodige miserie te vermijden. -
1
“Apple verkocht zeker 160.000 exemplaren van nieuwe Vision Pro-bril tijdens lanceerweekend”
Apple zou tussen de 160.000 en 180.000 exemplaren van zijn mixedrealitybril, de zogenaamde Vision Pro, hebben verkocht tijdens het lanceerweekend. Dat beweert Apple-analist Ming-Chi Kuo. De hoogtechnologische bril is voorlopig enkel verkrijgbaar in de Verenigde Staten en heeft een prijskaartje van maar liefst 3.499 dollar (zo’n 3.240 euro). -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
3 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerJohan Praet
Gerd Peeters
Thomas Vervoort