Joost De Bock
Volledig scherm
© Joost De Bock

Uitgesteld kijken neemt alsmaar toe

Het uitgesteld kijken in Vlaanderen neemt alleen maar toe. Meer dan 30 procent van alle programma's op de commerciële zenders wordt door de commercieel interessantste doelgroep van 18 tot 54 jaar in het tijdsslot van 17 tot 24 uur uitgesteld bekeken. Dat blijkt uit een nieuwe studie van studiebureau Econopolis in opdracht van de Vlaamse regering.

60 reacties

  • Jos Vervoort

    5 jaar geleden
    Ik heb maanden geleden mijn kabel al buitengezwierd, beste beslissing van het jaar. Ik heb meer dan genoeg aan Netflix en Youtube. En dan misschien later ook nog Horrify.
  • Gino Denil

    5 jaar geleden
    Waar halen die bedrijven het recht om op mijn kosten op mijn hardware ongevraagd hun publiciteit te tonen.
  • Anoniem

    5 jaar geleden
    Als reclame niet doorspoelbaar is dan is het bye bye digicorder en kijken we massaal netflix. Heb op een vakantie in Nederland eens naar een film van 90 minuten gekeken die uiteindelijk meer dan 2 uur duurde door de reclame, ben halverwege gestopt met kijken. Is het niet vreemd dat regisseur alle mogelijk middelen gebruiken om een bepaalde sfeer op te roepen en dat reclame dit dan komt verpesten.
  • Herwig Laenen

    5 jaar geleden
    Netflix is betaaltelevisie. Als elke zender het tarief van Netflix zou aanrekenen, dan werd tv-kijken een peperdure hobby. Wie zich ergert aan reclameblokken kan natuurlijk altijd naar VRT, Canvas of niet-commerciële buitenlandse zenders kijken.
  • Freddy De Vos

    5 jaar geleden
    Logisch! Waarom zou je jou leven aanpassen voor tv, als het andersom ook kan?