Streamingdiensten zijn begonnen aan een heuse metamorfose, zeggen mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens. Wat betekent dat voor jou?
Volledig scherm
PREMIUM
Streamingdiensten zijn begonnen aan een heuse metamorfose, zeggen mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens. Wat betekent dat voor jou? © HLN Fotomontage / Gettyimages

Netflix en co passen strategie aan en dat zal je voelen in je portefeuille: “Het is gedaan met profiteren”

Als je een Netflix-abonnement hebt, is de kans groot dat je de voorbije week een mail hebt ontvangen over een prijsverhoging. Na Disney+ en Streamz gaan namelijk ook bij Netflix de prijzen weer naar boven. “Streamingdiensten willen meer winst gaan maken”, waarschuwen experts. “En ze halen er ‘trucjes’ voor boven.” Mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens leggen uit waarom je steeds meer zal moeten betalen en in de HLN Streamingwijzer ontdek je vervolgens waar je vandaag nog de goedkoopste én kwalitatiefste formules kan vinden.

  1. “Je koopt een instapklaar appartement, mét parkeerplaats”: Armand en Rosette kunnen Spaanse flat met 40% winst verkopen volgens makelaar
    PREMIUM

    “Je koopt een instap­klaar apparte­ment, mét parkeer­plaats”: Armand en Rosette kunnen Spaanse flat met 40% winst verkopen volgens makelaar

    “Wie dit appartement bezoekt, zal sowieso gecharmeerd geraken”, zegt makelaar Steve Belis van Lavanda Real Estate over de flat die Armand en Rosette in Orihuela Costa willen verkopen. Naast de tuin van 130 vierkante meter is ook de oriëntatie een extra troef. Maar de grootste opsteker is allicht de veertig procent winst die het duo bij een verkoop kan maken. “Even dachten we eraan om het appartement te verhuren, maar we hoorden dat je dan nooit helemaal zorgeloos bent.”
  2. Hoe een kleine elektrozaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeerden maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”
    PREMIUM
    125

    Hoe een kleine elektro­zaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeer­den maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”

    Op het eerste gezicht is elektrozaak Lommelen een betrouwbare familiezaak, maar niets is wat het lijkt. In heel het land en daarbuiten hebben zich al meer dan 1.500 gedupeerden gemeld die hun dampkap, microgolf of koelkast bestelden en betaalden, maar nooit kregen. Ook een terugbetaling bleek onmogelijk. Het Antwerpse parket start nu zelfs een onderzoek. “Ik begrijp niet hoe zo’n bedrijf na een tsunami aan klachten kan blijven doorgaan”, zegt gedupeerde Lea Smeuninx (57) aan HLN-consumentenexperte Safia Yachou.