BAM wint klus opknapbeurt Afsluitdijk

Nieuws
Een consortium met de bouwer BAM en baggeraar Van Oord mag definitief aan de slag voor het opknappen van de Afsluitdijk.
anp
zaterdag 17 maart 2018 om 03:00
De vluchtstroken van de A7 over de Afsluitdijk worden verbreed om de dijk veiliger te maken.
De vluchtstroken van de A7 over de Afsluitdijk worden verbreed om de dijk veiliger te maken. anp / Koen Suyk

Bunnik

Met de klus is 550 miljoen euro gemoeid. BAM en Van Oord krijgen ieder 46 procent daarvan, de rest is voor de derde partner, adviesbureau Rebel. De bedrijven zijn verantwoordelijk voor het ontwerpen, bouwen en financieren van het project. Ook nemen ze het onderhoud gedurende 25 jaar op zich. De werkzaamheden starten in het najaar van 2018 en zullen in 2023 zijn afgerond.

De opknapbeurt moet de Afsluitdijk stevig genoeg maken om een storm te weerstaan die slechts eens in de tienduizend jaar voorkomt. Verder wordt onder meer de A7 over de dijk veiliger gemaakt, door de vluchtstroken te verbreden. <

Mail de redactie
Mail de redactie
Heeft u een tip over dit onderwerp, ziet u een spelfout of feitelijke onjuistheid? We stellen het zeer op prijs als u ons daarover een bericht stuurt.
Oprichter van Wijck Rutger Diemel: ‘Er zijn best wat fans die 28 posters aan de muur hebben hangen.’

Wat maakt de zwart-witposters van Wijck toch zo populair? 'Met onze Amsterdam-mok waren we overmoedig'

De gestileerde kaarten van Wijck mogen dan in talloze woonkamers hangen, volgens de bedenkers blijft zo’n poster een persoonlijk ding: ‘Mensen vinden het leuk om hun herinneringen aan een plek vast te leggen.’

De stier voor de Beursplein 5, de Amsterdamse effectenbeurs.

Kapitalisme schuift alle problemen door. De aarde en de armen zijn de dupe

Het kapitalistisch economisch systeem loopt vast. Ongebreidelde groei maakt de planeet en mensen kapot. Waarom komen mensen niet in opstand? Deze filosofen weten het antwoord en komen met alternatieven.

Ingrid Thijssen van VNO-NCW

Botsende visies op toekomst van industrie

Het klimaatbeleid voor de industrie gaat uiteindelijk om de vraag welke bedrijven Nederland voor de toekomst wil behouden. Werkgevers en de milieubeweging zijn het erover eens dat dit de kern van de zaak is, zo werd woensdag duidelijk tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer.

Het kantoor van het Nederlands Dagblad in Amersfoort.

Ruim 3,5 ton winst voor uitgever Nederlands Dagblad: 'Meer abonnees en inkomsten uit advertenties'

Nedag Uitgevers, het bedrijf achter het Nederlands Dagblad en magazine De Nieuwe Koers, heeft vorig jaar een nettowinst geboekt van ruim 360.000 euro. De winst ligt flink hoger dan in 2022.

Mensen vroegen meteen naar ‘die auto van 79.800 renminbi’, vertelt een BYD-verkoper.

Stormloop op e-auto's in Peking. Vagen Chinezen de Europese auto-industrie weg?

De verkopers van automerk BYD konden vorige maand hun ogen niet geloven. De fabrikant van elektrische auto’s had net grote prijsdalingen aangekondigd, bij drie modellen zelfs tot onder de 80.000 yuan (10.000 euro).

Van alle blikjes met statiegeld werd 65 procent ingeleverd.

Toezichthouder wil 50 cent statiegeld op flesjes zodat meer mensen ze inleveren

De toezichthouder van het statiegeldsysteem wil dat er vanaf volgend jaar 50 cent statiegeld wordt geheven op plastic flessen. Dit moet ertoe leiden dat consumenten meer lege flesjes inleveren.