Oplichters verkopen valse abonnementen Plopsaland

Plopsaland De Panne heeft aangifte gedaan van het verspreiden van valse mails door het fictieve bedrijf ‘Dland World’. Daarin worden mensen aangespoord om aan een voordelig tarief een abonnement te kopen dat toegang geeft tot verschillende pretparken, waaronder Plopsaland De Panne. Plopsa Group benadrukt in een persbericht donderdagavond dat de mails nep zijn.

Het zou gaan om phishingberichten waarbij oplichters gevoelige informatie proberen te verkrijgen om die vervolgens te misbruiken. “Mensen worden eerst opgebeld door ‘Dland World’, waarna ze een mail in hun mailbox ontvangen die hen verleidt tot de aankoop van een ‘DCARD Seizoenskaart’. Getroffen personen worden gevraagd hun gegevens te controleren en de kaart te bestellen door op een link te klikken”, aldus het pretpark.

Plopsaland kreeg sinds woensdag “verschillende” meldingen van opmerkzame mensen en roept op om mails van ‘Dland World’ niet te openen. “We raden mensen aan om abonnementen enkel via onze officiële website aan te kopen”, aldus Wim Wauters, parkmanager van Plopsaland De Panne.

Plopsaland De Panne deed al aangifte. De politie vraagt aan getroffen personen om de originele mail niet door te sturen naar Plopsa. Dit in het kader van het onderzoek. Personen die toch zijn overgegaan tot betaling, worden verzocht om klacht in te dienen bij de lokale politie.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen