Enkele studenten van de Thomas More Hogeschool namen deel aan conferentie YellowCon van Telenet.© Thomas More

Thomas More Hogeschool en Telenet gaan nauwer samenwerken: “Kruisbestuiving tussen professionals en Generatie Z”

Mechelen -

De Thomas More Hogeschool en telecombedrijf Telenet gaan nauwer samenwerken. Dat heeft volgens de organisaties niet alleen voordelen voor hen, maar ook voor de vele studenten van Thomas More. Zij zullen nog meer terechtkunnen in een digitale en creatieve speeltuin.

Stijn Van de Sande

Het grootste deel van de studenten van Thomas More behoort tot Generatie Z. Dat zijn jongeren die geboren zijn tussen 1995 en 2010 en dus opgroeiden met internet en smartphones. “Zij doen alles online. Van shoppen over daten tot studeren”, zegt Pascale Aerts van Thomas More. “Daarom is een samenwerking met Telenet waardevol. We willen allebei antwoorden vinden op de noden van deze generatie.”

De campussen van Thomas More in Mechelen en de hoofdzetel van Telenet liggen op een boogscheut van elkaar. Een samenwerking lag dus voor de hand. “Sinds 2015 worden er al gastcolleges gegeven en konden studenten op bedrijfsbezoek komen”, klinkt het. “GenZoo, een evenement dat voortvloeit uit het mediaplatform zoomedia.be, wordt ook ondersteund door Telenet.”

Thomas More is de enige hogeschool waar Telenet een nauwe samenwerking mee heeft. “Het leert ons hoe deze generatie denkt, omgaat met media en technologie en hoe ze communiceren”, zegt Kirsten Florentie van Telenet. “Deze samenwerking zorgt voor een kruisbestuiving tussen jong talent en onze honderden experts. We versterken zo ook ons beleid als belangrijke werkgever in Mechelen.”

YellowCon

Via de samenwerking zullen de studenten in contact komen met professionals. Het biedt ook mogelijkheden op het vlak van stages en jobs. Daar zullen onder meer de studenten Media & Communicatie en Technologie & ICT de vruchten van plukken. Zo kregen acht studenten de kans om deel te nemen aan YellowCon, een exclusieve conferentie van Telenet voor digitale professionals.

“We kregen een unieke inkijk in hoe multinationals tewerkgaan op het vlak van technologie en design”, zegt studente Experience Design Evi Vermeeren. “De leerstof van de opleiding sluit aan bij de visie en manier van werken van grote bedrijven zoals Telenet. We zagen dat je altijd kan blijven bijleren en verbeteren, ook al zit je jaren in het vak. Het was enorm boeiend.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners