De Audi e-Tron werd enkele uren geleden officieel voorgesteld in Richmond, een stad nabij San Francisco.
Volledig scherm
De Audi e-Tron werd enkele uren geleden officieel voorgesteld in Richmond, een stad nabij San Francisco. © Thomson Reuters

Audi wil Tesla een lesje leren

Audi heeft grote plannen met elektrische auto’s. Het eerste model, de volledig elektrische e-Tron, is dit jaar te koop en overtroeft de concurrentie als het om snel opladen gaat. In 2025 moeten er minimaal tien elektrische Audi-modellen in de showrooms staan.

189 reacties

  • Wouter Hoppenbrouwers

    6 jaar geleden
    Allereerst ben ik geen Audi fan, laat staan Tesla. Maar de Audi A8, BMW 7 en Mercedes S zijn (bijna) elk jaar de meest innovatieve auto's vh jaar. Niet Tesla! Wel erg knap van Tesla hoe ze dit innovatieve concept hebben kunnen uitrollen met hun laadpalen etc.. Ben benieuwd of Tesla het gaat volhouden. Een Duitser weet heeeeeel goed hoe ze auto's moeten bouwen en ook elektrische (magneet) treinen. Ben erg benieuwd hoe het afloopt maar vrees dat Tesla het erg zwaar gaat krijgen.
  • Eddy Jocken

    6 jaar geleden
    En die praten bij audi van werkzekerheid bij dit model dat vanaf 80000 te koop is ik hoop het maar wil het zien veel te duur
  • Gino Denil

    6 jaar geleden
    Het zal nooit goedkoper worden om met een elektrische auto te rijden. De overheden laten zich die inkomsten niet ontglippen.
  • Djensen Reunens

    6 jaar geleden
    @Mario Adams batterijen en elektromotoren wegen immens veel en nemen veel meer plaats in dan ze willen dus steken ze die in grote wagens, Audi mag als autobouwer verder staan als Tesla maar op het niveau van de model 3 komen ze niet eens in de buurt.
  • Mario Adams

    6 jaar geleden
    "De elektrische auto heeft immers nog een lange weg te gaan, voordat hij de massa kan bereiken". Niet verwonderlijk, als je ziet welke modellen ze eerst uitbrengen. Waarom geen gewone sedan? Waarom direct een SUV van 80.000 EUR? Idem bij BMW. Ze hebben de i8 van 150.000 EUR en de kleine i3 die al rap 40.000 EUR kost. Waarom geen 3-reeks van 30.000 EUR?
  1. “Gebruik géén afwasmiddel”: carrosserie-expert geeft advies om je auto zonder strepen of krassen Saharastof-vrij te krijgen
    PREMIUM

    “Gebruik géén afwasmid­del”: carrosse­rie-ex­pert geeft advies om je auto zonder strepen of krassen Saharastof-vrij te krijgen

    Daar is de zon! Maar ook ... het saharazand. Als je auto vandaag buiten blijft staan, is de kans groot dat hij straks een wasbeurt zal kunnen gebruiken. Al is het eigenlijk sowieso belangrijk om je bolide op tijd en stond een flinke poetsbeurt te geven. Yves De Boeck, docent carrosserie bij Syntra Mechelen, legt uit hoe je best te werk gaat én hoe je krassen en strepen op je lak voorkomt.
  2. Een Tesla of Porsche Taycan tweedehands kopen? Onze mobiliteitsexpert vertelt waar je op moet letten wanneer je een occasie EV overweegt
    PREMIUM

    Een Tesla of Porsche Taycan tweede­hands kopen? Onze mobili­teits­ex­pert vertelt waar je op moet letten wanneer je een occasie EV overweegt

    Meer Belgen kopen een tweedehandse elektrische auto, blijkt uit kwartaalcijfers van vakfederatie Traxio. Op één jaar tijd steeg het aandeel van elektrische wagens op de occasiemarkt van 1,7 naar 2,8 procent. In absolute cijfers ging het bijna om een verdubbeling: 5.090 auto’s tijdens de eerste drie maanden van dit jaar tegenover 2.708 vorig jaar. Welke modellen zijn populair en waar moet je extra op letten als je zelf een occasie-EV koopt? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit: “Eén zaak is van levensbelang”.