Amazon onderzoekt mogelijke verkoop van bedrijfsgeheimen door medewerkers
iHLNAmazon doet onderzoek naar mogelijke verkoop van bedrijfsgeheimen door medewerkers. Zij zouden tegen betaling vertrouwelijke gegevens over bijvoorbeeld zoekopdrachten en aankopen hebben doorgespeeld aan onafhankelijke verkopers op de webwinkel. Ook zouden de verkopers slechte recensies kunnen laten verwijderen.
Zakenkrant Wall Street Journal onthulde die praktijken zondag. Amazon zou in mei een eerste onderzoek zijn begonnen na meldingen uit China. Tussenpersonen daar gebruiken de chatapp WeChat om in contact te komen met Amazon-medewerkers. Als ze informatie krijgen, kunnen ze die doorverkopen aan handelaren.
Amazon bevestigt het onderzoek. "We houden onze medewerkers aan hoge ethische standaarden. Iedereen die onze regels overtreedt, wordt bestraft, bijvoorbeeld met ontslag en aangifte. We tolereren misbruik van onze systemen niet", aldus het bedrijf. Ook verkopers die vertrouwelijke informatie hebben gekocht, kunnen van het platform worden verwijderd.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Braziliaanse rechter gelast onderzoek tegen Elon Musk na beschuldigingen van censuur
-
Zalando belooft misleidende labels over duurzaamheid te verwijderen
Zalando gaat misleidende symbolen over de duurzaamheid van de producten op zijn platform verwijderen. Dat doet de webwinkel na een overleg met de Europese Commissie en nationale toezichthouders. -
News Corp sluit deal met OpenAI over gebruik mediapublicaties
Het Amerikaanse mediabedrijf News Corp heeft een overeenkomst gesloten met OpenAI, laat de mediagigant weten. Volgens de deal mag OpenAI, de maker van ChatGPT, diverse publicaties van News Corp in zijn producten gebruiken. -
-
Google beperkt vragen over verkiezingen in AI-chatbot om valse informatie te vermijden
-
update37
Forse stijging klachten bij Ombudsdienst telecom met annus horribilis voor Telenet
Het aantal klachten bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie is vorig jaar met 65 procent gestegen tegenover 2022. Deze stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet. Het aantal klachten over dat bedrijf verdrievoudigde. De Ombudsdienst noemt het een ‘annus horribilis’ voor Telenet. De telecomoperator maakt zich in reactie sterk dat het ergste achter de rug is. -
AI-chef Meta: “Taalmodellen worden nooit zo slim als mensen”
Volgens het hoofd kunstmatige intelligentie (AI) van Meta, Yann LeCun, kunnen op taal gebaseerde AI-modellen nooit zo slim worden als mensen. Ook stelt LeCun, in een interview met zakenkrant ‘The Financial Times’, dat de huidige AI-methoden gebrekkig zijn. -
Livios
“We bewaakten streng ons budget”: Sally en Dirk geven oude bouwmaterialen nieuw leven in fossielvrije kaswoning
-
Update
Bedrijf achter Facebook en Instagram gaat vaker AI-content labelen in plaats van verwijderen
-
Mijnenergie
Waar kan je de lagere energieprijzen meteen voor enkele jaren vastleggen?
De stroom- en aardgasprijzen liggen vandaag een pak lager dan tijdens en na de energiecrisis. Als consument wil je die gedaalde prijzen mogelijk voor een lange tijd vastklikken. Alleen lijkt het erop dat de energieleveranciers niet meteen willen helpen. Mijnenergie.be vond één leverancier met een contract voor twee jaar én een buitenbeentje op de markt. Maar zijn die opties wel interessant? -
Livios
“Nu vraagt meer dan 50% van onze klanten hiernaar”: ken jij al dé nieuwe trend bij zwembaden in de tuin?
Volgens de Belgische Federatie van Zwembad- en Wellnessprofessionals (BFZ) is een smartpool dé hype van het moment. Een wat? En wat maakt een smartpool dan zo slim? Bouwsite Livios vroeg het aan: Patrice Dresse (directeur van BFZ), Jean Claude Jacobs (bestuurder G.Gil.Production-Zwembaden Waterair Belux) en Antoon Boeykens (directeur van LPW Pools). -
Kinderen starten later met sociale media, maar krijgen eerder een smartphone
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageerGino Denil