Netflix en co passen strategie aan en dat zal je voelen in je portefeuille: “Het is gedaan met profiteren”
Als je een Netflix-abonnement hebt, is de kans groot dat je de voorbije week een mail hebt ontvangen over een prijsverhoging. Na Disney+ en Streamz gaan namelijk ook bij Netflix de prijzen weer naar boven. “Streamingdiensten willen meer winst gaan maken”, waarschuwen experts. “En ze halen er ‘trucjes’ voor boven.” Mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens leggen uit waarom je steeds meer zal moeten betalen en in de HLN Streamingwijzer ontdek je vervolgens waar je vandaag nog de goedkoopste én kwalitatiefste formules kan vinden.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Slecht nieuws voor woonleningen en de schatkist: Belgische langetermijnrente stijgt naar hoogste niveau dit jaar
-
Livios
Verkiezingen 2024: hoe gaat de politiek wonen betaalbaar houden én een wooncrisis vermijden?
Volgende zondag trekken we met z’n allen naar het stemhokje voor de Europese, federale en regionale verkiezingen. Elke partij heeft haar eigen standpunten, maar wat willen ze realiseren op het gebied van wonen? Hoe gaan ze wonen betaalbaar houden en een wooncrisis vermijden? Bouwsite Livios houdt de plannen van zeven politieke partijen tegen het licht. -
PREMIUM
Kok Bert werkt 50 uur per week in een knelpuntberoep en verdient minder dan gemiddeld: “Deze voordelen zou hij toch moeten krijgen”
Hoe weet je of je genoeg verdient? Professor economie aan de UGent en HLN-werkexpert Stijn Baert analyseert elke week het loon van een HLN-lezer. Deze week bekijkt hij het loonpakket van Bert*, een kok in een grootkeuken die netto 2.367 euro verdient. Dat is maar magertjes, vindt onze econoom. “Bert verdient te weinig, zeker in een knelpuntberoep. Extralegale voordelen krijgt hij ook amper.” -
-
PREMIUM
Extra kosten voor handbagage? Testaankoop klaagt vliegmaatschappijen aan. Maar hoe groot en zwaar mag je gratis koffer zijn?
-
Independer
Vanaf september schakelt Telenet 3G uit: wat betekent dat voor jou?
Aandachtige gebruikers zullen al gemerkt hebben dat er af en toe nog eens ‘3G’ verschijnt bovenaan het scherm van je smartphone. Voor klanten van Telenet en BASE zal dat vanaf september minder en minder het geval zijn: hun operator zal het 3G-netwerk vanaf dan uitfaseren en dat is niet altijd zonder gevolgen. Independer.be legt uit waar je op moet letten. -
Klant haakt niet af als dienstencheque fors duurder wordt
Gebruikers van dienstencheques kunnen meer betalen voor hun poetshulp. Dat blijkt bij i-mens, dat de prijs voor een uur poetshulp verhoogde van 9 naar 14 euro en toch amper klanten zag opstappen. Dat meldt ‘De Tijd’ vandaag. -
PREMIUM
Wordt je woonlening nu nog duurder? Experts over de hogere langetermijnrente: “Schandalig wat de banken doen”
-
Spaargids.be
Wat als iemand betalingen doet met je gestolen bankkaart? Zo vermijd je zelf problemen omwille van ‘grove nalatigheid’
-
PREMIUM
IN KAART. Vlaamse vastgoedcrisis nabij? Zelfs inkomen van tweeverdieners wordt opgeslorpt door woonkost
Komt er een wooncrisis aan? De voortekenen zijn alleszins ongunstig. Dat blijkt uit de Vlaamse Woonbalans, een nieuwe tool van bouwfederatie Embuild. HLN-woonexpert Björn Cocquyt kon het onderzoek als eerste inkijken en stelt vast dat 37 procent van het inkomen van tweeverdieners ondertussen al naar de lasten van hun woning gaat. “Bij alleenstaande huurders is dat zelfs 52 procent, terwijl je vanaf 30 procent al betaalbaarheidsrisico’s loopt.” Ontdek hier hoe het in jouw gemeente zit en wat de verwachtingen zijn voor de toekomst. -
PREMIUM125
Hoe een kleine elektrozaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeerden maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”
Op het eerste gezicht is elektrozaak Lommelen een betrouwbare familiezaak, maar niets is wat het lijkt. In heel het land en daarbuiten hebben zich al meer dan 1.500 gedupeerden gemeld die hun dampkap, microgolf of koelkast bestelden en betaalden, maar nooit kregen. Ook een terugbetaling bleek onmogelijk. Het Antwerpse parket start nu zelfs een onderzoek. “Ik begrijp niet hoe zo’n bedrijf na een tsunami aan klachten kan blijven doorgaan”, zegt gedupeerde Lea Smeuninx (57) aan HLN-consumentenexperte Safia Yachou. -
Independer
Nieuw sociaal telecomtarief: hoeveel spaar je ermee uit? “Voordeel afhankelijk van je operator”