Gedupeerden grabbelen in buit stelende postbode om postpakjes terug te vinden

© ssj

Een tiental mensen uit de regio Halle heeft tijdens een kijkdag van de politiezone Zennevallei zijn gestolen postpakket teruggekregen. De politie hoopt dat nog andere benadeelden contact opnemen.

Jelle Schepers

LEES OOK: Halse pakjesbezorger opgepakt die pakjes voor zichzelf hield

De politiezone Zennevallei hield zaterdag een kijkdag waar een honderdtal gestolen postpakketten werden uitgestald. Die werden vorige maand bij een huiszoeking bij een postbode in Halle aangetroffen.

Voor wie die pakjes bestemd waren, was niet duidelijk: de meeste goederen zaten niet meer in de verpakking. Er was enkel geweten dat de intussen ontslagen postbode vooral leverde in Halle, Pepingen, Lennik en Gooik.

Via de website van de politie konden mogelijke gedupeerden de lijst met voorwerpen bekijken. Op zaterdag konden ze hun pakket komen ophalen, mits het voorleggen van bewijsstukken. Uiteindelijk kwamen er een veertigtal mensen opdagen. “Ondanks de ruchtbaarheid die we gaven aan deze kijkdag, konden we slechts tien mensen aan hun pak helpen”, zegt commissaris Reinhard Beerens. “We hopen dat er de komende dagen nog benadeelden contact met ons opnemen.”

Drone

Een van de tien gelukkigen was Johan Peetroons uit Heikruis. Hij stapte het politiekantoor uit met zijn drone. “Op 8 oktober had ik deze besteld. Toen ik afgelopen week het bericht over de kijkdag en de gestolen pakjes op Facebook opmerkte, zag ik in de fotolijst van de goederen de drone staan.”

Na het voorleggen van de factuur gaf de politie hem de drone. “Het pakketje is al geopend, al heb ik geen idee of die postbode de drone ook al heeft gebruikt. Hopelijk werkt hij nog,. Ik heb de drone gekocht voor mijn werk. Ik plaats tuinverlichting, en via luchtbeelden wil ik mijn klanten een beter zicht geven op de mogelijkheden.”

Bladblazer

Een andere man met een bladblazer in de hand leek minder gelukkig. “De bladblazer is niet volledig en is al gebruikt. Er zit zelfs nog brandstof in, vermoedelijk zelfs de verkeerde”, vertelde hij. “Ik ga de bladblazer terugsturen naar de leverancier. De bestelling dateert al van mei, intussen heb ik een nieuwe gekocht. Het geld van die eerste bladblazer heb ik wel nog niet teruggezien. Toch vreemd, dat die postbode zolang zijn gang kon gaan.”

Niet iedereen wou overigens zijn pakketje meenemen. Dat was het geval voor een koppel wiens begin oktober bestelde bosmaaier nooit geleverd werd.

Ongehoord

“We zagen direct dat een paar opzetstukken van de bosmaaier ontbreken. Intussen ontvingen we van de leverancier al een nieuwe. Probleem is wel dat die wil dat we voor die tweede bosmaaier ook betalen, maar dat weigeren we”, vertelt het koppel. “Wat die postbode heeft gedaan, vinden we trouwens ongehoord. Stelen doe je niet.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen