Nieuwe gebruikers op X zullen voortaan moeten betalen om te posten
X, het voormalige Twitter, wil nieuwe gebruikers tijdelijk laten betalen om te kunnen posten op het platform. Dat bevestigt de eigenaar Elon Musk op X. Die ingreep is volgens hem nodig in de strijd tegen bots (geautomatiseerde profielen, red.).
“Jammer genoeg is een kleine vergoeding voor schrijftoegang de enige manier om de niet-aflatende aanval van bots te beteugelen”, aldus Musk. Hij benadrukt dat het posten na drie maanden gratis zou worden. Verdere details over de prijs, zijn niet bekend.
Volgens de Tesla en SpaceX-oprichter zijn bots door artificiële intelligentie (AI) in staat om testjes die dienen als ingrepen, makkelijk te omzeilen. Bots zijn storend door de vele spamberichten die ze plaatsen op X, maar nemen ook veel gebruikersnamen in, hekelt Musk.
X test de maatregel sinds de herfst al in Nieuw-Zeeland en de Filipijnen. Gebruikers die berichten willen publiceren of verder willen verspreiden, moeten 1 Amerikaanse dollar per jaar betalen. Passief gebruik, zoals berichten lezen, media bekijken en andere gebruikers volgen, is er wel nog gratis.
KIJK OOK. Elon Musk deelt uniek beeld van Starlink-satelliet
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
-
PREMIUM35
Nu Amerika TikTok wil verbieden maakt ook Vlaamse expert zich zorgen: “De app bedreigt onze democratie”
Ofwel verkopen de Chinezen TikTok, ofwel verbiedt de Amerikaanse overheid de hyperpopulaire app. Want, zo vrezen ze, China zou dankzij TikTok zelfs de presidentsverkiezingen kunnen beïnvloeden. Reikt de Chinese invloed echt zó ver? Als Amerika TikTok verbiedt, moeten wij in Europa dan volgen? En waarom mag premier De Croo - 83 volgers voorlopig - dan wel een splinternieuw account hebben als dat allemaal zo gevaarlijk is? -
Groet de opperpinguïn: Elon Musk drijft spot met rivalen na grote panne
De storing bij Facebook en Instagram is na anderhalf uur opgelost. Gebruikers hebben weer toegang tot de apps, bevestigde Meta-woordvoerder Andy Stone. Een “technisch probleem” lag aan de oorzaak. Elon Musk, de grote baas van X, maakte handig gebruik van de panne om de spot te drijven met zijn rivalen. -
-
KIJK. Mannelijke AI-robot legt ongevraagd hand op bil van journaliste
-
HLN Shop
Ga voor schoonheid én degelijkheid: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike
Wie het aangename aan het nuttige wil koppelen bij het kiezen van een tweewieler, gaat voor een elektrisch exemplaar en raakt zo in één beweging ook razendsnel op zijn bestemming. Maar let op: de markt van de e-bikes evolueert continu en je zwemt in de keuzemogelijkheden. Waar moet je zoal op letten? HLN Shop haalt vijf aandachtspunten aan. -
3
GETEST. Met nieuwe Samsung S24 kun je telefoneren in andere taal: hoe goed werkt dat?
Een andere taal kunnen spreken zonder uren en uren cursussen te volgen: het is een droom van velen. Techneuten proberen al jarenlang dat probleem op te lossen, maar Samsung heeft met de nieuwe Galaxy S24-reeks een stap vooruit gezet. Een tafeltje in een Madrileens restaurant boeken zonder een woord Spaans te kunnen? We konden het vorige week een eerste keer kort uittesten. -
HLN Shop
Pollen in de lucht: deze toestellen voorkomen gesnotter
-
Google-medeoprichter Sergej Brin over hun AI-tool Gemini: “We hebben daar absoluut de bal misgeslagen”
-
KIJK. Uitvinder bouwt vliegende paraplu: “Tijd aangebroken waarin we het niet zelf moeten dragen”
De paraplu is een eeuwenoude uitvinding waar doorheen de jaren amper aan gesleuteld is. De jonge uitvinder van het YouTube-kanaal ‘I Build Stuff’ wil daar dringend verandering in brengen. “Het is 2024, ik vind dat er een tijd is aangebroken waarin we onze paraplu niet zouden moeten vasthouden”, vertelt hij in zijn YouTube-video. En daaruit wordt het idee geboren om een vliegende regenbeschermer uit te vinden. -
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
Vandaag heeft iedereen veel meer abonnementen en accounts dan pakweg vijftien jaar geleden. Telecomabonnementen, klanten- en streamingaccounts, sociale media enzovoort: de lijst is haast niet meer te overzien. Maar wat gebeurt er daarmee wanneer een persoon komt te overlijden? Dat zien we nog vaak over het hoofd en plaatst nabestaanden zo voor verrassingen. Independer.be geeft tips om overbodige miserie te vermijden. -
Livios
Tuinhuis plaatsen? Alles wat je moet weten over kosten, isolatie en beveiliging
3 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerJohan Praet
Gerd Peeters
Thomas Vervoort