Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Independer
Wat doe je met je oude simkaart? En wat is een eSIM? De vijf meest gestelde vragen rond dit topic beantwoord
-
Livios
Verkiezingen 2024: hoe gaat de politiek wonen betaalbaar houden én een wooncrisis vermijden?
Volgende zondag trekken we met z’n allen naar het stemhokje voor de Europese, federale en regionale verkiezingen. Elke partij heeft haar eigen standpunten, maar wat willen ze realiseren op het gebied van wonen? Hoe gaan ze wonen betaalbaar houden en een wooncrisis vermijden? Bouwsite Livios houdt de plannen van zeven politieke partijen tegen het licht. -
China wil geen Amerikaanse processoren meer in overheidscomputers
China wil af van overheidscomputers en servers die draaien op Amerikaanse microprocessoren van Intel en AMD, meldt de Britse zakenkrant Financial Times. -
-
vtwonen
Zie je kleine gaten in een verpakking, heb je prijs: zo weer je motten uit je voorraad- en kledingkast
-
PREMIUM
▶ Zijn er grenzen aan de groei van AI? Onze techexpert woont Google-presentatie bij: “We zullen veranderingen al heel snel beginnen te zien”
Onlangs lanceerde het Amerikaanse bedrijf OpenAI een nieuwe versie van ChatGPT. Ook Google heeft heel wat nieuwe toepassingen aangekondigd op vlak van AI. Hoe vergemakkelijkt die artificiële intelligentie ons dagelijkse leven nu juist? En zijn er grenzen aan die snelle groei? Techjournalist Kenneth Dée woonde de presentatie van Google in San Francisco bij en beantwoordt vijf vragen. -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
Uit internationale vergelijkende prijzenstudies van het BIPT, de telecomregulator in ons land, blijkt keer op keer dat telecomdiensten in België een pak meer kosten dan in onze buurlanden. Dat geldt zowel voor mobiele diensten als voor vast internet en telecombundels. Independer.be legt uit hoe dat komt en hoe je toch gemakkelijk kan besparen. -
Jobat
Tijd voor vakantiegeld: welk bedrag krijg jij uitbetaald?
-
KIJK. Eerste helikopter op fossielvrije brandstof ter wereld is Belgisch: prijs en topsnelheid onthuld
-
17
Britse onderwijscommissie pleit voor smartphoneverbod voor jongeren onder 16 jaar
De volgende Britse regering moet een verbod op smartphones voor jongeren onder de 16 jaar overwegen. Dat is de opvallendste conclusie uit een rapport van de onderwijscommissie van het Britse Lagerhuis. Te veel schermtijd is schadelijk voor het mentale en fysieke welzijn van jongeren, klinkt het. “Als er niet snel actie wordt ondernomen, zullen nog meer kinderen gevaar lopen”, zegt commissievoorzitter Robin Walker. -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
Net zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt. -
PREMIUM
Ook jouw gegevens liggen mogelijk voor het rapen: hacker kraakt verlopen domeinnamen van (overheids)instanties