© RR

Tom Van Grieken ‘spreekt’ kiezer live toe via hightech affiche: Vlaams Belang zet ‘augmentend reality’ in

Schoten -

Vlaams Belang lanceerde vandaag in Schoten een nieuw campagnebeeld dat fungeert als ‘sprekende affiche’. Er wordt gebruik gemaakt van zogenaamde ‘augmented reality’.

Voorzitter Tom Van Grieken blijft inzetten op nieuwe technologie om de kiezers te overtuigen voor hem te stemmen. Op de affiche die op pinkstermaandag geplaatst werd aan een benzinestation in zijn eigen gemeente Schoten komt Van Grieken ‘tot leven’ via zogenaamde ‘augmented reality’.

Augmented reality is een interactieve ervaring die de echte wereld versterkt met computergegenereerde perceptuele informatie. Met behulp van software, apps en hardware zoals een AR-bril overlapt augmented reality digitale inhoud op echte omgevingen en objecten. Nieuw is het niet. Onder meer VTM Nieuws experimenteerde er enkele jaren geleden al mee.

Onder meer de VRT kwam kennismaken met de nieuwigheid aan de Villerslei in Schoten.© RR

De boodschap is minder verrassend dan de technologie. Tom Van Grieken roept de Vlamingen op om op 9 juni massaal voor het Vlaams Belang te kiezen. De komende dagen en weken zullen in het straatbeeld meer van deze nieuwe tuinborden en affiches opduiken van het Vlaams Belang. Wie zo’n bord of affiche met de Vlaams Belang app bekijkt, kan Van Grieken tot leven zien komen.

“Het onderscheid tussen de ‘klassieke’ campagneborden en het digitale vervaagt zo”, zegt de Vlaams Belang-voorzitter. “Maar belangrijker is de boodschap die we de Vlamingen willen overbrengen: échte verandering is mogelijk, maar dat kan enkel met het Vlaams Belang.” (jaa)

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER Verkiezingen Vlaams Parlement 2024