1 op de 3 millennials kiest reis omdat die er goed uitziet op social media
Dacht u dat het puur toeval was dat de IJslandse bergen de afgelopen maanden opvallend vaak in uw Facebook- en Instagramfeed opdoken? Mis poes. In een wereld die reeds gedomineerd wordt door social media, doen millennials er graag nog een schepje bovenop: maar liefst 1 op de 3 kiest voor een bepaalde bestemming omdat die fotogeniek is en het goed zal doen op sociale media.
Dat blijkt uit de resultaten van het Social Travel onderzoek van reiswebsite Expedia. Samen met onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel namen ze de invloed van social media op het reisgedrag van 759 Belgische jongeren en millennials onder de loep. En daaruit blijkt dat vakantiefoto’s wellicht een beetje té belangrijk zijn.
Enkele opvallende cijfers:
- Bijna een derde van de ondervraagden vindt het belangrijk dat een reisbestemming 'fotogeniek' is voor social media.
- 1 op de 7 Belgische jongeren post nepfoto’s op vakantie; mannen twee keer zo vaak als vrouwen.
- 33% post vakantiefoto's puur met het doel anderen jaloers te maken; ruim de helft ís jaloers bij het zien van vakantiefoto’s op social media.
- Deze 5 typische vakantiefoto's wekken het meeste irritatie op bij de thuisblijvers: foodfoto's, de befaamde 'hotdog-benen', yoga-houdingen, cliché foto’s voor monumenten en foto’s van alcoholische drankjes.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
“Een grote kans op financieel succes in 2024.” Maar dat komt met een schaduwzijde, volgens de numerologie
-
Arrivederci! Dit zijn de beste Europese steden voor een citytrip
Je hebt nog wat vakantiedagen over, of je wil er nog even tussenuit voor de feestdagen, maar je weet niet goed waar naartoe? Dan hebben wij goed nieuws: vakantiehuizenwebsite HomeToGo en reisplatform GoEuro onderzochten meer dan 2.000 Europese steden en maakten een handige top 100. -
PREMIUM
5 mannelijke BV’s over hun lichaamsbeeld. “Zelfs zonder kleren kom ik op mijn 54ste nog goed voor de dag”
Sixpacks, haarstukjes en mannendecolletés. Ook mannen voelen steeds vaker de druk van het schoonheidsideaal. Vijf Bekende Vlamingen - onder wie Helmut Lotti (54) en Manu Van Acker (24) - kijken moedig in de spiegel en spreken vrijuit over hun zelfbeeld: “Dik zijn is niet hetzelfde als lelijk zijn, al wil de wereld ons dat graag laten geloven.” -
-
Dit zegt jouw Spotify Wrapped écht over jou volgens een muziekwetenschapper. “Mensen met kinderen, opgelet”
-
HOROSCOOP. Pittige confrontaties voor Leeuw en irritaties thuis bij Stier: astrologe Esther voorspelt je week
Elke week onthult astrologe Esther van Heerebeek nu nog diepgaander wat de sterren mogelijk voor jou in petto hebben. Stellen je gezondheid en je geld het goed en welke plottwists staan er je in je carrière of liefde te wachten? Esther geeft voor elk sterrenbeeld een helder overzicht. “Er staan je wat uitdagingen te wachten deze week, Schorpioen, vooral in je carrière.” -
HOROSCOOP. Toffe successen voor Kreeft en financiële stress voor Waterman: astrologe Esther voorspelt je week
Elke week onthult astrologe Esther van Heerebeek nu nog diepgaander wat de sterren mogelijks voor jou in petto hebben. Stellen je gezondheid en je geld het goed en welke plottwists staan er je in je carrière of liefde te wachten? Esther geeft voor elk sterrenbeeld een helder overzicht. “Je hebt weinig zin in je job, Boogschugger. Misschien is het een goed idee om verlof te nemen.” -
HLN Shop
SOS onkruid: hoe pak je het snel en eenvoudig aan? Met deze vijf toestellen is je tuin klaar voor de lente
-
Je accent kan je datekansen opkrikken (of net niet): “Deze tongval is momenteel het coolst”
-
Independer
Dit zijn de 5 populairste autokleuren en zo beïnvloedt de kleur van je wagen de prijs
Zwart, wit of grijs: het klinkt misschien wat eentonig, maar als je auto deze kleur heeft dan kun je rekenen op de nodige waardevastheid als je hem ooit wil verkopen. Daarnaast zijn er nog een paar andere elementen die de restwaarde van een voertuig bepalen. Independer.be maakt je wegwijs. -
PREMIUM
“Ik voel me een brug tussen verschillende werelden.” Lydia (30) en Charlotte (34) zijn moderne heksen
Steeds meer jonge vrouwen verdiepen zich weer in hekserij: op sociale media haalt de hashtag #Witchtok 21 miljard (!) views. Ook Lydia (30) en Charlotte (34) noemen zichzelf trots een ‘heks’. Het brengt Lydia dichter bij andere vrouwen, en bij de magie in de natuur. Charlotte had visioenen en ontdekte een nieuw bestaan in Mexico. “‘Dit leven kan toch niet alles zijn?’, dacht ik.” -
Livios
Gebruik azijn nooit op beton of natuurstenen die kalk bevatten: zo ga je wél voor een brandschoon en schadevrij terras