Milaan-San Remo en Tom Boonen lokken 741.000 kijkers naar VTM

© PHOTOPRESS.BE

De 109de editie van de wielerklassieker Milaan-San Remo werd zaterdagnamiddag door gemiddeld 741.000 tv-kijkers gevolgd op VTM. Rond 17.25 uur waren zelfs 1.152.000 kijkers getuige van de triomf van Vincenzo Nibali op de Via Roma. Zo meldt VTM.

Het Italiaanse wielermonument was voor het eerst op VTM te volgen, met co-commentaar van ex-wielerkampioen Tom Boonen. De uitzending was volgens VTM goed voor 68 procent van de mannelijke doelgroep (+15 jaar).

Dat kijkcijfer is het dubbele van de editie 2017 die in Vlaanderen alleen op Eurosport te bekijken was, met toen gemiddeld 358.668 kijkers. De piek bedroeg toen 621.046 kijkers. De laatste Primavera op de openbare omroep VRT, in 2016, haalde een gemiddelde van 661.151 kijkers (goed voor een marktaandeel van 67,4 procent) met een piek van 961.283 kijkers.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen