Metallica staat nu officieel 500 weken in Billboard 200
MuziekDe Amerikaanse metalband Metallica heeft een opvallend succes behaald in de hitlijst Billboard 200. Met het gelijknamige album, ook wel bekend als 'The Black Album', staat de band al 500 weken op rij in de wekelijkse klassering van de 200 best verkochte albums.
Dat zorgt ervoor dat 'The Black Album' een van de vier platen is die meer dan 500 weken in de Billboard 200 staat. Pink Floyd's 'The Dark Side of the Moon' steekt er wel nog met kop en schouders bovenuit met 937 weken. Het vijfde studioalbum van Metallica heeft echter het record van de meest verkochte cd in de geschiedenis: het ging al bijna 17 miljoen keer over de toonbank, volgens Nielsen Music.
Het Amerikaanse Billboard Magazine publiceert al sinds 1956 elke week een lijst van de meest verkochte albums. De lijst wordt deze keer aangevoerd door het nieuwe album 'Egypt Station' van Paul McCartney.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Muziek2
Europese tour van Taylor Swift ziet er volledig anders uit, van outfits tot nieuwe muziek: dit zijn alle aanpassingen
-
Jobat
Wie krijgt vakantiegeld? Om welk bedrag gaat het? En wanneer wordt het uitbetaald?
Heel wat werknemers verwachten in aanloop naar de zomervakantie hun deugddoend - jaarlijks terugkerend – extraatje: het vakantiegeld. Jobat.be klopte aan bij Matthias Debruyckere, juridisch expert bij hr-dienstengroep Liantis, om de meest gestelde vragen rond dit topic beantwoord te zien. -
Livios
“Wekelijks je gras maaien is achterhaald”: zo laat je je gazon verantwoord stralen
De gazons in Vlaamse tuinen groeien opnieuw aan sneltempo. Tijd om de grasmaaier uit het tuinhuis te halen dus. Of niet, want deze maand werd omgedoopt tot ‘Maai Mei Niet’. Je gras even laten groeien is namelijk goed voor de biodiversiteit. Maai je het gazon liever toch? Bouwsite Livios helpt je met praktische maaitips. -
-
Volgens de bookmakers wint Kroatië of Zwitserland straks het Songfestival
-
PREMIUMMuziek
RECENSIE. Met geslaagde Sportpaleis-show verankert Camille zich als dé Vlaamse popprinses. “Dino, als je mij hoort: ik hou van jou”
Glitter, vuurwerk en héél veel liefde: het Sportpaleis werd omgetoverd tot een magische muziektempel door Camille (22). Tijdens de opener van haar ‘Magie’-concertreeks toonde de zangeres zich een vakvrouw - geholpen door een resem hits, een show waar productioneel niets op aan te merken viel én schattige liefdesverklaringen aan partner Dino en haar ouders. Antwerpen zag zaterdag - op kindermaat - de Vlaamse evenknie van Dua Lipa aan het werk. -
PREMIUMMuziek
De Kroatische vriendenclub die per toeval in Malmö belandde en met “een afdankertje” Europa verovert: het onwaarschijnlijke verhaal van ‘Baby Lasagna’
Een mix van Rammstein, balkan en James Cooke. Marko Purišić schreef een liedje op zijn slaapkamer en raakte als ‘Baby Lasagna’ aanvankelijk niet door de voorrondes. Het lot zette die fout recht en de piraat zeilde met zijn broer op drums en zijn verloofde als regisseuse naar Malmö. Kroatië kwam als vriendenclub en zong van bij de eerste repetitie van het Songfestival met het mes tussen de tanden. ‘Rim Tim Tagi Dim’: eindwinst in zicht. -
PREMIUMMuziek
“Ik betwijfel of hun morele kompas helemaal klopt”: Joost Klein niet blij met hoe het loopt op Songfestival in Malmö
-
PREMIUM
Nederlandse Songfestivalverslaggever over de schorsing van Joost Klein: “Toen het lang stil bleef wisten we: er is echt iets mis”
-
celebrities
KIJK. Madonna tovert tijdens gratis concert Copacabana-strand om tot enorme dansvloer met 1,5 miljoen uitzinnige fans
Het afsluitende optreden van de ‘Celebration Tour’ van Madonna heeft ruim 1,6 miljoen mensen naar het strand van Copacabana in de Braziliaanse stad Rio de Janeiro getrokken. Dat meldt persbureau Reuters zondag. Het megaconcert zaterdag van de 65-jarige artieste was voor bezoekers gratis en foto’s van het evenement tonen dat het strand afgeladen vol stond. -
Muziek
Joost Klein is populairste songfestivallied op Spotify, ‘Europapa’ scoort tien keer beter dan Mustii
‘Europapa’ van Joost Klein is met afstand de populairste inzending voor het Eurovisiesongfestival op Spotify. De muziekstreamingdienst maakte maandag bekend dat het nummer van Joost Klein van alle landen ter wereld het best beluisterd is. ‘Before The Party’s Over’, de Belgische inzending valt buiten de top 10 van Spotify. Mustii zit aan 4,6 miljoen streams. -
PREMIUMMuziek
“Ik heb een hoop te bewijzen”: Belgische kandidaat Mustii toont zich strijdvaardig voor halve finale Songfestival
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageerHanne Vlaeminck