© Buitenkant Links

Fans Beerschot Wilrijk schrikken van nieuwe snackprijzen: “Maar kwaliteit is beter dan vorig jaar”

De 6.000 supporters op ‘t Kiel maakten voor, tijdens en na de eerste thuismatch van het seizoen voor het eerst kennis met het nieuwe ‘cashless systeem’ in het stadion, waarbij ze hun snacks en drankjes met een oplaadbare kaart of met hun abonnement kunnen bestellen. Het was voor iedereen even wennen, ook aan de nieuwe prijzen in de foodtrucks.

Koen Frans

Er waren maar weinig supporters die hun abonnement of consumptiekaart op voorhand hadden opgeladen via de app. En zo stonden er lange rijen aan de oplaadpunten en ook aan het afhaalpunt voor de nieuwe abonnementen was het drummen. “Dat laatste is een jaarlijks terugkerend fenomeen. Er waren ook dit jaar weer honderden supporters die hun abonnement nog niet waren komen ophalen, waardoor ze vrijdagavond lang moesten aanschuiven”, zegt Sven Van den Abbeele, de woordvoerder van de club. “Volgend jaar zullen we bekijken of we de abonnementen kunnen opsturen naar de supporters thuis zodat ze bij de allereerste thuismatch van het seizoen niet meer in de rij hoeven te staan.”

“Wat de oplaadkaarten betreft: een heel klein percentage van de supporters heeft hinder ondervonden met het opladen zelf. Kinderziektes zijn eigen aan zo’n grote en complexe vernieuwingen waarbij we bovendien afhankelijk zijn van externe partijen. Maar we zullen de klachten grondig onderzoeken en aanpassingen doorvoeren waar ze nodig geacht worden. Voor de meeste supporters is alles vlekkeloos verlopen. Het systeem stond op punt en we hadden extra oplaadpunten geplaatst omdat het de eerste thuiswedstrijd van het seizoen was. Aan de betaalterminals bij de dranktogen ging het weliswaar iets te traag vooruit, daar zullen we dan ook extra terminals voorzien. Het was voor iedereen op de club een spannende dag. Het nieuwe betaalsysteem, de LED-boarding, een nieuw scorebord, de aangepaste loges: gelukkig was alles was op tijd in orde en werkte alles naar behoren”, aldus Van den Abbeele.

Enkele supporters hadden naast hun bekommernissen over het cashless systeem ook hun onvrede geuit over de hoge prijzen voor drankjes en snacks in en rond het stadion. Een hamburger kost 5,85 euro en voor andere snacks betaal je tegenwoordig ‘vreemde’ bedragen zoals 2,22 euro voor een frikandel en 2,82 euro voor een cervela. “De hamburgers en andere snacks zijn iets duurder geworden, dat klopt. Maar de kwaliteit is dan ook beter dan vorig jaar. De prijzen van het bier zijn onveranderd gebleven”, besluit de woordvoerder van de club.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

MEER OVER K. Beerschot V.A.