Paramount Miami Worldcenter
Volledig scherm
© Paramount Miami Worldcenter

Nieuwe gebouwen krijgen nu al landingsplaatsen voor vliegende auto

De toekomst is hier: nieuwe luxueuze appartementen in Miami worden uitgerust met een ‘skyport’ op het dak voor vliegende auto’s.

13 reacties

  • Jurgen Van Den Bergh

    6 jaar geleden
    Daar gaat gras op groeien vrees ik wegens 'non use'.
  • Paul van de velde

    6 jaar geleden
    Ik zie een vlieg-auto nog niet landen op zo'n oppervlakte, een heli wel.
  • Paul Corvair

    6 jaar geleden
    We kunnen ons nog niet aan de regels houden op aangelegde wegen. Wat zou dat lukken in de lucht.
  • stijn rogiers

    6 jaar geleden
    Schoon op papier veilig is een ander verhaal
  • marcus bastiaensens

    6 jaar geleden
    Musk met zijn batterijen en zelfrijdende autos is reeds voorbijgestreefd. Ieder zijn drone morgen. Dan kunnen de groenen en roden eindelijk fietsen op onze smalle autostrades en zebrapaden.
  1. Toonaangevend Europees crashtestinstituut vindt het welletjes: “Terug meer fysieke knoppen in auto’s!”
    52

    Toonaange­vend Europees crashtest­in­sti­tuut vindt het welletjes: “Terug meer fysieke knoppen in auto’s!”

    In sommige moderne auto's ontbreken tegenwoordig fysieke knoppen of hendels om de verwarming, alarmlichten of ruitenwissers aan te zetten. De bediening gebeurt via touchscreen, zoals in de Tesla's. Als het aan het bekende veiligheidsinstituut EuroNCAP ligt, komen de fysieke knoppen weer terug: auto's die niet aan de eisen voldoen, krijgen een slechtere beoordeling in de gezaghebbende EuroNCAP-test. Dat heeft de organisatie aangekondigd in een interview met de Britse krant ‘The Times’.
  2. Wat mag er in de car policy van je bedrijfswagen staan? “Je komt in een juridisch kluwen terecht wanneer er verregaande sancties worden opgelegd”
    PREMIUM

    Wat mag er in de car policy van je bedrijfswa­gen staan? “Je komt in een juridisch kluwen terecht wanneer er verregaan­de sancties worden opgelegd”

    Bedrijfswagens zijn procentueel vaker betrokken bij ongevallen dan private auto’s, vooral met een jonge mannelijke werknemer aan het stuur. Verkeersveiligheidsinstituut Vias wijst naar het rijgedrag als oorzaak én tipt werkgevers dat ze dat gedrag van hun medewerkers kunnen bijsturen met behulp van de car policy. Wat is dat precies? Wat staat er doorgaans in? En kan je baas je straffen bij rijden onder invloed of aan hoge snelheid? We vroegen het aan Claire Possemiers, Legal HR Consultant bij hr-dienstverlener SD Worx.