Arcadis ontwerpt nieuwe tunnel onder Suezkanaal

Nieuws
Arcadis ontwerpt een nieuwe tunnel onder het Suezkanaal in Egypte.
anp
dinsdag 22 mei 2018 om 03:00

Arnhem

Het is al de tweede keer dat het Nederlandse advies- en ingenieursbureau mag helpen bij de aanleg van een tunnel onder de belangrijke vaarroute tussen de Middellandse Zee en de Rode Zee. Het gaat dit keer om een drie kilometer lange tunnel onder het kanaal bij de plaats Suez. Het project is onderdeel van een breder meerjarig initiatief om de regio meer tot ontwikkeling te brengen en de economische groei in Egypte te stimuleren. De tunnelbuis krijgt een diameter van 13 meter op een maximale diepte van 40 meter. Arcadis neemt het ontwerpwerk volledig voor zijn rekening. De opdrachtgever is een consortium van de Egyptische bedrijven Petrojet en Concord for Engineering and Contracting. Er worden geen financiële details naar buiten gebracht.

Directeur Gert Kroon van Arcadis Nederland is erg blij met de klus. Hij benadrukt dat zijn bedrijf bij het werk aan de Ismaïlia Road Tunnel, een eerder grootschalig project, al heeft laten zien goed werk te kunnen leveren in Egypte. ‘Er lag een enorme tijdsdruk op de bouw van die eerste tunnel en wij wisten snel een robuust ontwerp aan te leveren.’ <

Mail de redactie
Mail de redactie
Heeft u een tip over dit onderwerp, ziet u een spelfout of feitelijke onjuistheid? We stellen het zeer op prijs als u ons daarover een bericht stuurt.
De stier voor de Beursplein 5, de Amsterdamse effectenbeurs.

Kapitalisme schuift alle problemen door. De aarde en de armen zijn de dupe

Het kapitalistisch economisch systeem loopt vast. Ongebreidelde groei maakt de planeet en mensen kapot. Waarom komen mensen niet in opstand? Deze filosofen weten het antwoord en komen met alternatieven.

Ingrid Thijssen van VNO-NCW

Botsende visies op toekomst van industrie

Het klimaatbeleid voor de industrie gaat uiteindelijk om de vraag welke bedrijven Nederland voor de toekomst wil behouden. Werkgevers en de milieubeweging zijn het erover eens dat dit de kern van de zaak is, zo werd woensdag duidelijk tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer.

Het kantoor van het Nederlands Dagblad in Amersfoort.

Ruim 3,5 ton winst voor uitgever Nederlands Dagblad: 'Meer abonnees en inkomsten uit advertenties'

Nedag Uitgevers, het bedrijf achter het Nederlands Dagblad en magazine De Nieuwe Koers, heeft vorig jaar een nettowinst geboekt van ruim 360.000 euro. De winst ligt flink hoger dan in 2022.

Mensen vroegen meteen naar ‘die auto van 79.800 renminbi’, vertelt een BYD-verkoper.

Stormloop op e-auto's in Peking. Vagen Chinezen de Europese auto-industrie weg?

De verkopers van automerk BYD konden vorige maand hun ogen niet geloven. De fabrikant van elektrische auto’s had net grote prijsdalingen aangekondigd, bij drie modellen zelfs tot onder de 80.000 yuan (10.000 euro).

Van alle blikjes met statiegeld werd 65 procent ingeleverd.

Toezichthouder wil 50 cent statiegeld op flesjes zodat meer mensen ze inleveren

De toezichthouder van het statiegeldsysteem wil dat er vanaf volgend jaar 50 cent statiegeld wordt geheven op plastic flessen. Dit moet ertoe leiden dat consumenten meer lege flesjes inleveren.

Mede-eigenaar Christiaan Kraan bezig met een klavecimbel voor een muziekschool in IJsland.

In de luwte van het grote geld zingen de klavecimbels van Amir en Kraan een fijnbesnaard protest

Amsterdam floreerde dankzij de diversiteit aan kleine bedrijfjes. Nu is er amper plaats voor ze. Na hun gedwongen vertrek uit de Havenstraat vonden klavecimbelbouwers Amir en Kraan met enig geluk nog werkruimte in de stad.