Chris Burggraeve.
Volledig scherm
Chris Burggraeve. © AFP / EPA

Waarom ex-marketingdirecteur AB Inbev zich op cannabis stort

Chris Burggraeve is 52 en was in een vorig leven marketingdirecteur bij AB Inbev. Bier dus, maar vandaag richt hij zijn investeringen en energie op een ander genotsmiddel: cannabis. "Omdat de consument het wil", zegt hij. En hij de trein dus zeker niet wil missen.

25 reacties

  • Rene Dannau

    5 jaar geleden
    er een bierdrankje van maken? eerlijk gezegd ik sta niet te springen om dit met smaak naar binnen te gieten, maar als medicijn valt het nog mee het bestrijd allerlei ontstekingen zoals reuma, artritis en nog meer ongemakken.
  • Geert Landsman

    6 jaar geleden
    Overheden moeten eens ophouden met ons te betuttelen wat we met ons leven doen. Zolang een ander er geen last van heeft moet alles kunnen. Zo ook je leven beindigen als je dat wenst. Dat eeuwige gezeur van politiekers en kerken.
  • Remi Verbeke

    6 jaar geleden
    Inderdaad Mark Janssens, volledig eens met u........
  • Henri vanderhoven

    6 jaar geleden
    De wereld is om zeep..........................money rules the world.Of ze nu met bier of drugs het geld inhalen en miserie genereren zal hun koud laten.Zolang ze allemaal maar hun tweede verblijf in een vakantieland maar kunnen houden.De meeste zien niet wat achter de muren van veel gezinnen plaatsvindt waar drank en drugs de overhand kregen.
  • Ricn Hermano

    6 jaar geleden
    kaneh bosm zoek maar op google of het staat in de bijbel
  1. EXCLUSIEF. Michel Doukeris, baas van AB InBev: “Overheid zou kleine cafés beter ondersteunen”
    PREMIUM

    EXCLUSIEF. Michel Doukeris, baas van AB InBev: “Overheid zou kleine cafés beter ondersteu­nen”

    Geruime tijd had hij andere kopzorgen - een pandemie, energiecrisis en de inflatie - maar nu maakt Michel Doukeris (51) zich op voor de moeder aller sportzomers, waarin de biermerken van AB InBev in het zog van atleten mee in de spotlights staan. In een exclusief gesprek vertelt de Braziliaanse CEO van ’s werelds grootste bierbrouwer over de Belgische roots van zijn bedrijf, de groeiende populariteit van alcoholvrij bier en waarom overheden niet aan de zijlijn mogen toekijken wanneer cafés massaal de deuren sluiten. “Waar zullen onze zestienjarigen anders hun eerste job vinden om wat geld te verdienen?”
  2. Koning huldigt hyperambitieus Belgisch miljardenproject in Namibische woestijn in: wat is het precies? En wordt de droom ook werkelijkheid?
    PREMIUM
    12

    Koning huldigt hyperambi­ti­eus Belgisch miljarden­pro­ject in Namibische woestijn in: wat is het precies? En wordt de droom ook werkelijk­heid?

    Aan grootse woorden en ambities geen gebrek in de woestijn van Namibië, op 8.000 kilometer van Brussel. Met de aankondiging van een investering van net geen 3 miljard euro in een groene waterstoffabriek en de bouw van een gloednieuwe haven van 1.300 hectare, zag Namibië koning Filip graag komen. Welke plannen zijn aangekondigd? Waarom trekken onze bedrijven daarheen? Hoe helpen ze ons en de Namibiërs vooruit? En hebben ze kans op slagen? “Het project is stilaan too big to fail.”