Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
KIJK. Mannelijke AI-robot legt ongevraagd hand op bil van journaliste
-
Je iPhone beter beschermen tegen diefstal? Deze Apple-functie kan je helpen
De Stolen Device Protection-functie van Apple maakt het moeilijker om een gestolen iPhone te gebruiken, ook als de dief de toegangscode heeft. De functie, geïntroduceerd in de iOS 17.3-update, vereist Face ID of Touch ID voor het uitvoeren van bepaalde handelingen, voor sommige acties wordt ook een beveiligingsvertraging toegevoegd. Lees hier hoe je de functie kan installeren. -
Spaargids.be
Hoe weet je wat jouw woning waard is? En hoeveel kost een makelaar? Dit zie je als verkoper best niet over het hoofd
We zien het niet meteen zitten om onze woning zélf te verkopen. Dat bleek eind vorig jaar uit een bevraging van immoplatform Zimmo. Liefst 53 procent van de Belgen schakelt in dat geval een makelaar in. Wil jij je woning toch zelf verkopen en zo duizenden euro’s besparen? Dan heeft Spaargids.be onderstaande tips voor je in petto. -
-
3
Apple kondigt vier nieuwe iPads aan: “Grootste dag voor iPad sinds eerste model”
-
Nieuwste iPads getest: het scherm is verbluffend en slimme pen voelt als echte pen
Anderhalf jaar moesten Apple-fans wachten op de nieuwste iPad - de langste tijd die er ooit tussen twee nieuwe modellen zat. Wij mochten de nieuwe iPad Air en iPad Pro alvast in Londen uitproberen en zetten vijf opvallende veranderingen op een rij. -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
Uit internationale vergelijkende prijzenstudies van het BIPT, de telecomregulator in ons land, blijkt keer op keer dat telecomdiensten in België een pak meer kosten dan in onze buurlanden. Dat geldt zowel voor mobiele diensten als voor vast internet en telecombundels. Independer.be legt uit hoe dat komt en hoe je toch gemakkelijk kan besparen. -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
-
Independer
LEZ in België: in welke steden riskeer je 350 euro boete vanaf een derde overtreding?
-
Independer
“Hond van 35 kg zonder beveiliging op achterbank wordt projectiel van 1 ton”: zo vervoer je je viervoeter wél veilig in de auto
Heel wat Belgen hebben een hond en een auto, en het gebeurt dan ook vaak dat die twee er samen op uittrekken. Maar zijn er bepaalde regels die je moet volgen als je een hond vervoert in de wagen? En wat als je huisdier het interieur van je voertuig beschadigt? Independer.be informeert. -
Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
Door een wereldwijde storing ondervinden tienduizenden gebruikers van de populaire berichtendienst WhatsApp sinds 20 uur problemen. Ook Facebook en Instagram werden getroffen door de storing, maar ondertussen werken de platformen weer normaal. -
Independer
Van 60 tv-zenders minder tot geen programma's opslaan: waarom gooi je je decoder beter niet klakkeloos buiten?