Dure honing, luxeconfituur en bloemensprenkels van Meghan Markle: dit kosten haar producten die in een uur uitverkocht waren
Meghan Markle lanceerde haar lifestylemerk ‘As ever’. Haar producten waren in minder dan een uur uitverkocht. — © RR
Waar Meghan Markle (43) het maandenlang had over haar aankomende lifestylemerk, had ze minder dan een uur nodig om de hele webshop uit te verkopen. Of hoe mensen toch makkelijk zwichten voor een pot honing van 25,50 euro.
“Onze schappen mogen dan wel leeg zijn, mijn hart is vol”, schreef Meghan Markle bij een foto op haar Instagrampagina. Waar de hertogin van Sussex meer dan een jaar lang heeft gezwoegd om haar lifestylemerk As ever online te krijgen, verkocht haar selecte gamma aan lekkers in een mum van tijd uit. “Ik kan jullie niet genoeg bedanken voor het vieren, kopen, delen en geloven”, schreef Markle bij haar post. “Dit is pas het begin!”
Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Dure honing en luxeconfituur
De collectie — die, aldus Meghan, geheel seizoensgebonden is en voortdurend zal veranderen — bestaat uit twaalf producten. Je kunt er een frambozenspread kopen, zowel in een normale (acht euro) als een luxueze verpakking om bij te houden (12,75 euro). Zo is er ook potje honing van 225 gram beschikbaar. In het potje zit een stuk honingraat, waar je samen 25,50 euro voor mag neertellen.
Verder is er een assortiment van thee. Voor twaalf zakjes hibiscus-, citroen of pepermuntthee betaal je meteen 11 euro. Een pannenkoekenmix in ‘Franse stijl’ kost je ook al snel 12,75 euro, net als de mix om zandkoekjes te maken. En dan zijn er nog de bloemensprenkels, die Meghan een “confetti voor je bord”, noemt “die elk gerecht tot een visueel feest maken”. Voor een potje met vijf gram van de sprenkels betaal je al meteen 13,60 euro.
De collectie van ‘As ever’. — © RR
Ondanks die hoge prijzen, was de webshop binnen het uur uitverkocht. Niet verrassend, want met haar Netflix-reeks With love, Meghan, heeft de hertogin van Sussex de kans niet laten liggen om subtiel — nou ja — reclame te maken voor de potjes die ze zou verkopen. In zowat iedere aflevering legde ze het verschil uit tussen confituur en compote of zette ze een mooi potje thee (al dan niet urenlang getrokken in de zon). En over zowat elk gerecht strooide ze royaal met sprenkels van bloemblaadjes. Niet uit het potje dat je nu op de site vindt, maar het was wel duidelijk dat het uiteindelijk in haar eigen rekken terecht zou komen.
Gratis kistje voor Hollywood
De producten, wanneer de stock opnieuw is aangevuld, zijn voorlopig enkel te verkrijgen in de Verenigde Staten en op de website van het bedrijf. Wel zou Markle ook naar het buitenland aan het kijken zijn.
In een interview met magazine People blikte ze terug op het moeilijke parcours dat voorafging aan de lancering van As ever. Ze probeerde haar merk immers eerst onder de naam American Riviera orchard in de markt te zetten, maar het patent werd niet goedgekeurd wegens “te vage productomschrijving”. “Er waren zoveel twists and turns”, vertelt Markle. “Zelfs met de naam. Ik heb veel geleerd en ben mezelf dankbaar dat ik fouten mocht maken en opnieuw kon proberen.”
Ook Kris Jenner ontving een doos. Ze deelde de producten op haar verhaal op Instagram: “Ik ben zo enthousiast!”
Ook menig Hollywoodster heeft intussen een houten kist met alle producten van As ever ontvangen. Zo plaatste mater familias der Kardashians Kris Jenner een foto van de doos op haar Instagramverhaal. “Ik kan niet wachten om elk product te proberen”, schreef ze daarbij. “Ik ben zo enthousiast!” Ook actrice Zoë Saldana mocht een doos ontvangen. “Bedankt, Meghan, voor dit mooie en lekkere cadeau”, klonk het.