Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
Door een wereldwijde storing ondervinden tienduizenden gebruikers van de populaire berichtendienst WhatsApp sinds 20 uur problemen. Ook Facebook en Instagram werden getroffen door de storing, maar ondertussen werken de platformen weer normaal.
Op Downdetector, een website waarop mensen kunnen laten weten dat ze technische problemen ondervinden met bepaalde apps, zijn sinds 20 uur tienduizenden meldingen binnengekomen over een storing bij WhatsApp. De oorzaak van het probleem is voorlopig niet bekend.
Heel wat gebruikers kunnen op de app geen verbinding maken met het internet en kunnen ook geen berichten ontvangen en versturen. Bij sommige gebruikers is het probleem intussen al van de baan. In een bericht op X laat WhatsApp weten dat het er alles aan doet om de storing bij alle gebruikers op te lossen.
Ook bij Facebook en Instagram waren er problemen, maar die diensten lijken intussen weer te werken. De platformen zijn net als WhatsApp in handen van het Amerikaanse techbedrijf Meta. Vorige maand kampten Facebook, Messenger en Instagram ook al met een wereldwijde storing. Die werd volgens Meta veroorzaakt door “een technisch probleem”.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
“Nu vraagt meer dan 50% van onze klanten hiernaar”: ken jij al dé nieuwe trend bij zwembaden in de tuin?
-
KIJK. Mannelijke AI-robot legt ongevraagd hand op bil van journaliste
Een “volledig autonome” AI-robot doet de wenkbrauwen fronsen nadat hij een journaliste lijkt te betasten tijdens een interview op een technologiefestival in Saoedi-Arabië. Wanneer journaliste Rawya Kassem even wegkijkt, legt robot ‘Mohammad’ plots zijn hand op haar billen. Kassem schrikt en zet snel een stap opzij. Het roboticabedrijf dat de robot ontwikkelde, laat weten dat de robot “volledig zelfstandig werkt zonder directe menselijke controle”. Ze zijn wel van plan extra maatregelen te nemen zodat een onverwachte aanraking zoals deze niet meer zal voorkomen. -
Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator. -
-
Spaargids.be
Betaalkaart gestolen of verloren: draai je zelf op voor de kosten?
-
Independer
Laad je smartphone of laptop niet tot 100% op: zo gaan de batterijen van je toestellen langer mee
Je kan dan nog de knapste smartphone of duurste laptop hebben: zonder batterij zijn die niet meer dan een zinloze hoop metaal en plastic. Je hebt er dus alle belang bij goed zorg te dragen voor je accu. Wil je niet om de haverklap op zoek moeten naar een oplaadkabel? Independer.be deelt vijf cruciale tips waarmee je de levensduur van je batterijen maximaliseert. -
Independer
Ons gemiddelde internetverbruik stijgt stevig: hoeveel doen we maandelijks op? En hoe kan dit voor minder geld?
Volgens de nieuwste cijfers van het BIPT (Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie) steeg het gemiddelde verbruik van vast internet eind vorig jaar tot 278 GB per maand, tegenover 251 GB een jaar eerder. Het gaat om een stijging met tien procent. Welk abonnement is het voordeligst, als jij - net als zovelen dus - heel wat internet nodig hebt? Independer.be overloopt je opties. -
Apple verwijdert WhatsApp op bevel van Chinese autoriteiten
-
PREMIUM
Onbeperkt Jommeke en Kiekeboes lezen voor 6,99 euro per maand? Standaard Uitgeverij komt met stripabonnement
-
Independer
Jaarlijks turen we anderhalve maand op smartphone: zo kan je je schermtijd flink terugschroeven
Gemiddeld spenderen we zo’n drie uur per dag gekluisterd aan onze telefoons. Dat komt neer op ongeveer 45 dagen per jaar. Tijd om opnieuw te connecteren met de echte wereld? Independer.be verzamelt tien tips waarmee je je schermtijd drastisch vermindert. -
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
Vandaag heeft iedereen veel meer abonnementen en accounts dan pakweg vijftien jaar geleden. Telecomabonnementen, klanten- en streamingaccounts, sociale media enzovoort: de lijst is haast niet meer te overzien. Maar wat gebeurt er daarmee wanneer een persoon komt te overlijden? Dat zien we nog vaak over het hoofd en plaatst nabestaanden zo voor verrassingen. Independer.be geeft tips om overbodige miserie te vermijden. -
2
REVIEW. Is de nieuwe MacBook Air van Apple zijn geld waard?