Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Nieuwste iPads getest: het scherm is verbluffend en slimme pen voelt als echte pen
-
PREMIUM35
Nu Amerika TikTok wil verbieden maakt ook Vlaamse expert zich zorgen: “De app bedreigt onze democratie”
Ofwel verkopen de Chinezen TikTok, ofwel verbiedt de Amerikaanse overheid de hyperpopulaire app. Want, zo vrezen ze, China zou dankzij TikTok zelfs de presidentsverkiezingen kunnen beïnvloeden. Reikt de Chinese invloed echt zó ver? Als Amerika TikTok verbiedt, moeten wij in Europa dan volgen? En waarom mag premier De Croo - 83 volgers voorlopig - dan wel een splinternieuw account hebben als dat allemaal zo gevaarlijk is? -
Independer
LEZ in België: in welke steden riskeer je 350 euro boete vanaf een derde overtreding?
De LEZ of lage emissiezones bakenen die steden af waar je met bepaalde diesel- en benzinewagens niet meer binnen mag. Welke euronorm per brandstofsoort is (voorlopig) nog wel toegelaten? Kun je een uitzondering krijgen? En hoe hoog zijn de boetes? Independer.be zoekt het uit. -
-
Elon Musk wil concurrentie aangaan met YouTube: X gaat tv-app lanceren
-
KIJK. Verlamde man die als eerste hersenchip van Elon Musk kreeg, kan computer besturen met gedachten: “Heeft mijn leven veranderd”
Neuralink, het bedrijf dat opgericht werd door miljardair Elon Musk, heeft een video gedeeld van de eerste patiënt bij wie de hoogtechnologische hersenchip ‘Telepathy’ is ingeplant. Op de beelden is te zien hoe de man, die vanaf zijn schouders verlamd is, zijn computer kan besturen met zijn gedachten. -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
Uit internationale vergelijkende prijzenstudies van het BIPT, de telecomregulator in ons land, blijkt keer op keer dat telecomdiensten in België een pak meer kosten dan in onze buurlanden. Dat geldt zowel voor mobiele diensten als voor vast internet en telecombundels. Independer.be legt uit hoe dat komt en hoe je toch gemakkelijk kan besparen. -
Ook problemen met de wekker op je iPhone? Apple-fans in rep en roer, update op komst
-
KIJK. ‘Oatzempic’ is nieuwe wonderdrankje om af te vallen, maar is de TikTok-hype zo gezond? Diëtiste Sanne legt uit
-
Livios
‘Snij dit niet te dicht af’ en ‘laat ze niet groter worden dan 20 cm’: vijf keer moestuinieren voor dummies
Leg je voor het eerst een eigen moestuin aan? Maar weet je niet wat je best als eerste zaait en plant? Bouwsite Livios lijst een handvol soorten groenten en fruit op die (bijna) niet kunnen mislukken. -
Jobat
Ecocheques komen er opnieuw aan, maar wat kan je er allemaal mee betalen? “Zelfs voeding en hotels”
Krijg je ecocheques van je werkgever? Maar weet je niet hoeveel, wanneer, en wat je er zoal mee kan kopen? Jobat.be vroeg wat je over dit topic moet weten aan Dries Rutten, juridisch adviseur bij Acerta. Handig ook voor die vergeten cheques van vroeger, die eerstdaags komen te vervallen. -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is