© vgd

Mollenaars schenken 100.000 euro

Tijdens het campagnejaar 2016-2017 schonken onze inwoners maar liefst 100.000 euro aan Kom op tegen Kanker, een absoluut record. Tijdens het campagnejaar 2014-2015 eindigde de teller nog op 52.830 euro.

Saskia Van Gestel

Kom op tegen Kanker maakte op 21 januari de netto-opbrengst van 28.360.855 euro voor de campagne 2016-2017 bekend. In vergelijking met de vorige campagne is dit maar liefst vijf miljoen euro meer. De opbrengst wordt maximaal ingezet in functie van vermijden, bestrijden en verzachten van kanker. Het geld wordt onder andere gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek, info en preventie, lotgenotengroepen, kinderkampen, psychosociale zorg en beleidsbeïnvloeding.

De campagne 2016-2017 bracht in Mol het recordbedrag van 100.000 euro op. Dit is te danken aan onder andere het plantjesweekend, de deelname van vier Molse teams aan de 1.000 km Kom op tegen Kanker met een startbedrag van 20.000 euro, de vele giften en acties (soepverkoop, wandelen op De Maat, Krokken tegen Kanker, Café tegen Kanker), Mol Middagstad tijdens 1.000 km Kom op tegen Kanker (evenementendorp, randanimatie, inzet van vele handelaars, scholen en individuelen), de wafelenbak van Okra Achterbos, de wafelverkoop van de gemeentelijke basisschool Klim-Op Ginderbuiten, een bijdrage van Kitsch of Kunst in ’t Getouw in samenwerking met Eric Mertens, een bijdrage van Kleien tegen Kanker van Katrin Deconinck in samenwerking met de Rotary, de pensenkermis van de KWB, de info- en cavastand op de avondmarkt in Ginderbroek, het tweejaarlijks ontbijt in de Robianozaal van school Rozenberg, de vele giften, verkoop wenskaarten, …

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER