Groep Aveve heet voortaan Arvesta
De Groep Aveve, marktleider in ons land voor de levering van goederen aan land- en tuinbouwers, gaat voortaan door het leven als 'Arvesta. Experts in the field'. Dat heeft CEO Eric Lauwers bekendgemaakt in Leuven.
De naamsverandering is onderdeel van een strategie om meer synergieën te creëren binnen de groep. Deze strategie resulteerde in 2017 in een omzetgroei met 4 procent tot 1,4 miljard euro.
Arvesta wordt de nieuwe overkoepelende naam voor alle activiteiten van de groep. De veertig merken die de groep rijk is, waaronder de Aveve-winkels voor het brede publiek, behouden evenwel hun naam.
Arvesta is het resultaat van de samenvoeging van Arvus, de Latijnse naam voor ploeg, Harvest, wat verwijst naar oogst, en invest, dat duidt op het investeren in mensen, merken en innovatie. De nieuwe naam moet volgens Lauwers een kwaliteitslabel worden dat de groep meer slagkracht geeft, niet alleen in haar contacten met boeren, tuinders en het brede publiek maar ook in het aantrekken van werknemers.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Delven van bitcoins versnelt nu halvering van productiebeloning nadert
-
PREMIUM19
Gedaan met lege rekken: federale regering stemt “historisch” besluit voor supermarktsector
Volle winkelrekken, ook in tijden van crisis en meer concurrentie tussen supermarkten. Dat moet een nieuw koninklijk besluit garanderen. Bovendien krijgen uitbaters meer vrijheid om een uitgebreid, lokaal en divers aanbod in jouw supermarkt aan te bieden. De nieuwe regeling komt er na protest tegen de ‘wurgcontracten’ die supermarktketens uitbaters willen opleggen. “Maar een West-Vlaamse consument is anders dan een Limburgse”, klinkt het. Dit verandert er. -
Nederland troeft België opnieuw af als grootste bierexporteur EU
Nederland was vorig jaar wederom de grootste exporteur van bier binnen de Europese Unie. Dat meldt het Nederlandse Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), dat de handel in bier, bevroren aardappelproducten als friet en chocolade heeft onderzocht. Nederland voerde vorig jaar voor 2 miljard euro aan bier uit. Dat was meer dan België, dat in 2023 voor 1,7 miljard euro aan bier exporteerde. -
-
Investeringsfonds CIM Capital komt met nieuw overnamebod op trailerafdeling Van Hool en belooft 700 jobs te redden
-
Solidariteitsmoment op til bij Van Hool: “Werknemers weten niet waar ze aan toe zijn
Bij de failliete busbouwer Van Hool staat donderdag een solidariteitsmoment gepland. “Zelfs na de aankondiging van de overnemers, weten werknemers niet waar ze aan toe zijn”, klinkt het bij de organisatoren. -
DPG Media zet “stabiel financieel jaar” neer, maar vreest impact wegvallen krantensubsidies
DPG Media - uitgever van onder meer ‘Het Laatste Nieuws’, ‘De Morgen’ en tal van magazines - heeft vorig jaar iets minder omzet en winst geboekt. Het mediabedrijf zette naar eigen zeggen “een financieel stabiel jaar” neer, maar vreest volgend jaar een stevige impact van de hogere kosten voor de bedeling van kranten en tijdschriften. -
Jobat
Hoeveel euro gaat er van je loon, indien je rijdt met een bedrijfswagen? “Er bestaat geen echt plafond op het VAA”
-
Jobat
Hoeveel verdient een uitzendconsulent? En zijn er specifieke diplomavereisten?
-
PREMIUM92
Zo staat jouw koopkracht ervoor na vijf jaar Vivaldi: terwijl de ene groep het leven duurder zag worden, werd de andere zelfs overgecompenseerd
Op vijf jaar tijd werd het leven in ons land met méér dan een vijfde duurder. Wat in 2020 gemiddeld 100 euro kostte, daar betaal je nu ruim 120 euro voor. En dat heeft meer impact op de ene dan op de andere Belg. Toch kunnen we over het algemeen steeds meer doen met onze centen, zo blijkt uit onze analyse. Hoe komt het dan dat zoveel mensen dat andersom ervaren? “Er speelt een bekend fenomeen.” -
PREMIUM75
Prijsexplosie in supermarkt is voorbij: deze producten werden zelfs goedkoper
De prijsexplosie in de supermarkt is eindelijk gestopt. Afgelopen maand betaalden we aan de kassa nog zo’n 3 procent meer dan een jaar eerder: de kleinste stijging in twee jaar tijd. Waarvoor betaalden we in maart nog meer? Werden er ook voedingsproducten goedkoper? En hoe zullen de prijzen nu verder evolueren? “Net als bij de bakker en in de frituur hanteren producenten en warenhuisketens graag het principe van ‘sticky prices’.” -
Spaargids.be
Meer mensen vergeleken hypotheektarieven, tot vorige maand: “Het lijkt erop dat de consument het wat opgeeft”
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer