1 op de 3 millennials kiest reis omdat die er goed uitziet op social media
Dacht u dat het puur toeval was dat de IJslandse bergen de afgelopen maanden opvallend vaak in uw Facebook- en Instagramfeed opdoken? Mis poes. In een wereld die reeds gedomineerd wordt door social media, doen millennials er graag nog een schepje bovenop: maar liefst 1 op de 3 kiest voor een bepaalde bestemming omdat die fotogeniek is en het goed zal doen op sociale media.
Dat blijkt uit de resultaten van het Social Travel onderzoek van reiswebsite Expedia. Samen met onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel namen ze de invloed van social media op het reisgedrag van 759 Belgische jongeren en millennials onder de loep. En daaruit blijkt dat vakantiefoto’s wellicht een beetje té belangrijk zijn.
Enkele opvallende cijfers:
- Bijna een derde van de ondervraagden vindt het belangrijk dat een reisbestemming 'fotogeniek' is voor social media.
- 1 op de 7 Belgische jongeren post nepfoto’s op vakantie; mannen twee keer zo vaak als vrouwen.
- 33% post vakantiefoto's puur met het doel anderen jaloers te maken; ruim de helft ís jaloers bij het zien van vakantiefoto’s op social media.
- Deze 5 typische vakantiefoto's wekken het meeste irritatie op bij de thuisblijvers: foodfoto's, de befaamde 'hotdog-benen', yoga-houdingen, cliché foto’s voor monumenten en foto’s van alcoholische drankjes.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Als het op je bankrekening niet zo snor zit, kan je ten prooi vallen aan het ‘lipstick effect’: “Die bedragen tellen op”
-
Opvallende trend op sociale media: vrouwen zeggen seks en daten trots vaarwel. “Ik heb zo’n betere mindset”
In plaats van stoppen met drinken, zetten veel vrouwen liever het daten on hold. Dat blijkt uit de nieuwe trend boysober, die nu de ronde doet op sociale media. Het zou dé manier zijn om toxische datinggewoontes aan te pakken. “Het voelt zo bevrijdend”, getuigen vrouwen die het al deden, maar er zijn wel enkele regels. -
Arrivederci! Dit zijn de beste Europese steden voor een citytrip
Je hebt nog wat vakantiedagen over, of je wil er nog even tussenuit voor de feestdagen, maar je weet niet goed waar naartoe? Dan hebben wij goed nieuws: vakantiehuizenwebsite HomeToGo en reisplatform GoEuro onderzochten meer dan 2.000 Europese steden en maakten een handige top 100. -
-
HLN Shop
Smakelijk eten voor een (h)eerlijke prijs: deze vier scherp geprijsde kookboeken tik je nu op de kop
-
PREMIUM
Roddelen is niet altijd slecht. Behalve in 3 gevallen: “Mannen noemen het een grapje of vriendendienst”
We doen het allemaal weleens. Over die koopzieke vriendin, een egoïstische broer of een toevallige passant. Maar wanneer gaat roddelen te ver? En hoe ‘verpakken’ mannen of vrouwen het die beweren dat ze het minder doen? Socioloog Rinus Feddes deelt de bevindingen van zijn onderzoek: “Het verandert altijd de relatie tussen jou, je gesprekspartner en diegene waarover je roddelt.” -
HLN Shop
SOS onkruid: hoe pak je het snel en eenvoudig aan? Met deze vijf toestellen is je tuin klaar voor de lente
Om van je buitenruimte opnieuw een paradijselijke place to be te maken, steek je best zo snel mogelijk de handen uit de mouwen. Dit hoeft evenwel niet het einde van je ontspannen weekendjes in te luiden: met het juiste gereedschap zie je meteen resultaat, zónder je uit de naad te moeten werken. HLN Shop stipt een handvol hulpmiddelen aan waarmee het onderhoud van je hof kinderspel wordt. -
Je accent kan je datekansen opkrikken (of net niet): “Deze tongval is momenteel het coolst”
-
PREMIUM
5 mannelijke BV’s over hun lichaamsbeeld. “Zelfs zonder kleren kom ik op mijn 54ste nog goed voor de dag”
-
Jonge mensen delen massaal hun financiële situatie via sociale media. “Zo word je niet gezien als gierig”
“Ik ga niet mee uiteten, want ik heb nog maar 5 euro op mijn rekening.” Of: “Ik betaal enkel mijn deel van het diner, want ik vertrek op reis deze maand.” Herkenbaar? Die eerlijkheid over je financiën bij familie en vrienden heet ‘loud budgeting’. Een nieuwe trend bij jongeren. Budgetcoach Djennah Van Nieuwenhove vertelt waarom die zo positief wordt onthaald en hoe jij hem kan toepassen. -
De ‘duckface’ is passé. Maar het nieuwe selfiegezicht is volgens velen echt niet beter
Al tien jaar is ‘de duckface’ bekend en berucht. Massaal veel tienermeisjes poseerden al met getuite lippen voor een foto. Het ziet er idioot uit, volgens velen, en toch was de uitdrukking erg populair. Maar nu heeft de pose een opvolger, eentje die je zélf misschien al toepaste. Al is niet iedereen grote fan. -
HLN Shop
Eerste hulp bij verveling tijdens de paasvakantie: met deze vijf uitstappen plan je je verlofdagen vol plezier