River Island laat kinderen met een handicap stralen in campagne

© River Island

River Island laat in zijn nieuwste campagne een vrolijke bende kinderen tussen drie en tien jaar met een handicap de show stelen. Het is niet de eerste keer dat de Britse winkelketen met een dergelijke publiciteitsstunt uitpakt. "Labels zijn voor kleren, niet voor kinderen", klinkt het.

flb

Bij zijn vorige campagne voor kinderkleding koos River Island bij de acht modellen voor eentje dat er tussenuit sprong, de 11-jarige Joseph die geboren werd met het syndroom van Down. Dit keer opteerde de Britse keten voor nog meer diversiteit en laat het zes minimodellen stralen die een beperking hebben. Het Britse label wil daarmee zijn dertigste verjaardag feestelijk inzetten en tonen dat het meer dan ooit wil inzetten op inclusiviteit.

"We vieren de verschillen die hen uniek maken en onze favoriete kleine mensen zijn hier met een belangrijke boodschap: labels zijn voor kleren, niet voor kinderen", klinkt het op Instagram. "Maak kennis met hun gezichten en hun grote persoonlijkheden."

Zo is er de zesjarige Cora die geboren werd met Down, de vijfjarige Teddy die een hersenverlamming kreeg en aan zijn krukken gekluisterd is, de tienjarige Lois die een aan het zeldzame 18q deletie-syndroom lijdt en de vierjarige Gabriel die net zoals Cora Down heeft. Ook Mia kreeg een hersenverlamming en Miley werd geboren met twee luie ogen. Ze worden allemaal vertegenwoordigd door Zebedee Management, een modellenbureau dat zich specialiseert in modellen met een handicap.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer