Nieuwe gebouwen krijgen nu al landingsplaatsen voor vliegende auto
De toekomst is hier: nieuwe luxueuze appartementen in Miami worden uitgerust met een ‘skyport’ op het dak voor vliegende auto’s.
Het 700 meter hoge Paramount Miami Worldcenter is daartoe opnieuw ontworpen voordat het voltooid is. Het 60 verdiepingen tellende luxe appartementencomplex krijgt een skylounge op de bovenste verdieping en plaatsen voor vliegende taxi's om passagiers op te halen. Het vliegdek ligt op de bodem van het zwembad en kan binnen een paar minuten omhoog komen, waardoor een grote landingsplaats ontstaat. De naastgelegen terminal zal in eerste instantie worden gebruikt als observatorium.
Stedelijke luchtvaart
Ontwikkelaar Dan Kodsi over zijn toekomstgerichte aanpak: "Je wilt deel uitmaken van de groep in de vastgoedsector die nu rekening houdt met de toekomst en niet met de groep die later zegt: ‘oh jammer, aan die trend hebben we niet gedacht.’ Dit is binnen tien tot vijftien jaar de toekomst van het vervoer. De stedelijke luchtvaart is dichter bij de realiteit dan je zou verwachten."
Vanaf 800.000 euro
Met de vliegende taxi’s en/of auto’s kunnen de bewoners in dertig minuten van Miami naar Palm Beach reizen - een rit die met de auto bijna twee uur duurt. De prijzen van de appartementen in de wolkenkrabber beginnen bij acht ton voor een appartement met twee slaapkamers. Niet verwonderlijk gezien de ongelooflijke lijst aan faciliteiten. Bewoners krijgen ook toegang tot een exclusieve spa, er is een golfsimulator en er zijn tennisbanen en voetbalvelden. Het gebouw nadert zijn voltooiing en 75 procent van de appartementen is al verkocht. Volgend voorjaar wordt het complex geopend.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
“Veiligheid mag iets kosten”: mama Muriel fietst dagelijks met dure Longtail. Wat is haar fietsbudget?
-
PREMIUM
Rijd je met een van deze wagens? Let op voor problemen met distributieketting: “Schade kan zo hoog oplopen dat herstelling niet de moeite is”
Een distributieketting die de geest geeft kan duizenden euro’s kosten. Maar wat doet zo’n ketting eigenlijk? Hoe weet je of je ze moet vervangen? En zijn er automerken die extra gevoelig zijn voor slijtage? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft uitleg: “Als je dit hoort, moet je actie ondernemen”. -
Jobat
Hoe wordt jouw loon beïnvloed door je jaren ervaring?
Werkervaring en loon stijgen doorgaans hand in hand. Zo blijkt ook uit de cijfers van het recentste Salariskompas van Jobat.be. Tijdens welke werkjaren stijgt je loon het sterkst? Welke rol spelen je diploma en geslacht? En wat is de impact van de sector en regio waar je aan de slag bent? -
-
PREMIUM61
“Tesla heeft zich altijd wat verheven gevoeld en betaalt nu de prijs”: wat is er aan de hand met de elektrische auto’s van Elon Musk?
-
Independer
‘Niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen’: je ziet het vaak in parkeergarages, maar is dat ook écht zo?
We doen het voortdurend, zonder erbij na te denken: de wagen stallen in een ondergrondse parkeergarage, en dus vaak op privédomein. Maar wat als je er een ongeval hebt? En wie is verantwoordelijk bij inbraak of diefstal? Independer.be geeft een overzicht van alles wat je moet weten. -
PREMIUM
Een kapotte distributieriem kan duizenden euro’s kosten: bij deze automodellen moet je extra opletten
Problemen met de distributieriem kunnen fataal zijn voor je auto. En de herstelkosten kunnen in de duizenden euro’s oplopen. Het is dus een onderdeel om tijdig in de gaten te houden. Maar wat is een distributieriem juist? Wanneer moet je hem moet vervangen en kan je dat zelf zien? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft meer uitleg over deze “tikkende tijdbom voor je portefeuille”. -
Spaargids.be
Dit is wat je jaarlijks uitspaart door elke dag boterhammen mee te nemen naar je werk
-
Wie heeft voorrang op smalle bergwegen en wat betekent dat ‘posthoorn’-bord nu echt?
-
PREMIUM
GOD rijdt in een Porsche, JESUS in een Jaguar: kan je werkelijk élk woord kiezen voor een gepersonaliseerde nummerplaat?
Gespot in Antwerpen: een auto met nummerplaat ALLAH-1. Ja, gepersonaliseerde platen zijn een hit, en zowat alles lijkt te kunnen. “We proberen zo vrij mogelijk te zijn”, bevestigt Thomas De Spiegelaere van de FOD Mobiliteit in Dag Allemaal. “Waarom zouden we weigeren als iemand 1.000 euro over heeft om rond te rijden als KUT-WIJF?” Maar er zijn wel degelijk grenzen. Hier moet je op letten als je jezelf - of iemand anders - graag een persoonlijke nummerplaat cadeau doet. -
PREMIUM
Wie thuis zijn elektrische bedrijfswagen oplaadt, kan kosten belastingvrij terugkrijgen: “Maar er zijn voorwaarden”
Als je tankt met een bedrijfswagen die op een fossiele brandstof rijdt en je werkgever die kosten terugbetaalt, betaal jij geen belasting op dat voordeel. Maar hoe zit dat met een elektrische auto die je thuis oplaadt? Zijn de elektriciteitskosten die je werkgever terugstort op je rekening ook belastingvrij? En wat als je je bedrijfsauto oplaadt met zonne-energie? Wim Depondt van Acerta Consult legt uit en haalt heikele punten aan. “Je elektrische bedrijfsauto opladen kan tot een maandpiek leiden, en dus je capaciteitstarief verhogen.” -
Dit zijn de complexe verkeersregels in een fietsstraat: “Ook op je speedpedelec kan je geflitst worden”
13 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerJurgen Van Den Bergh
Paul van de velde
Paul Corvair
stijn rogiers
marcus bastiaensens