Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Ook problemen met de wekker op je iPhone? Apple-fans in rep en roer, update op komst
-
Jobat
Wie krijgt vakantiegeld? Om welk bedrag gaat het? En wanneer wordt het uitbetaald?
Heel wat werknemers verwachten in aanloop naar de zomervakantie hun deugddoend - jaarlijks terugkerend – extraatje: het vakantiegeld. Jobat.be klopte aan bij Matthias Debruyckere, juridisch expert bij hr-dienstengroep Liantis, om de meest gestelde vragen rond dit topic beantwoord te zien. -
Apple stijgt op Wall Street na geruchten over staken autoproject
Apple is dinsdag gestegen op de aandelenbeurzen in New York. Persbureau Bloomberg meldde dat het techconcern uit Cupertino stopt met het jarenlange miljardenproject voor de ontwikkeling van een eigen auto. Veel personeel dat daarbij betrokken was, wordt overgeheveld naar de divisie voor kunstmatige intelligentie (AI) binnen het bedrijf. Opvallend: het aandeel eindigde 0,8 procent hoger. -
-
Jobat
De winstpremie: wie krijgt het? Wanneer? En om welk bedrag gaat het dan gemiddeld?
-
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
Net zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt. -
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
Vandaag heeft iedereen veel meer abonnementen en accounts dan pakweg vijftien jaar geleden. Telecomabonnementen, klanten- en streamingaccounts, sociale media enzovoort: de lijst is haast niet meer te overzien. Maar wat gebeurt er daarmee wanneer een persoon komt te overlijden? Dat zien we nog vaak over het hoofd en plaatst nabestaanden zo voor verrassingen. Independer.be geeft tips om overbodige miserie te vermijden. -
Independer
Vooral grote operatoren voerden prijzen op: dit betaal (en krijg) jij vandaag meer voor je telecomabonnement
-
Amerikaanse tiktokkers bezorgd over impact dreigende ban in VS
-
KIJK. Eerste helikopter op fossielvrije brandstof ter wereld is Belgisch: prijs en topsnelheid onthuld
Aan de luchthaven van Wevelgem is een wereldprimeur van Belgische makelij onthuld: een helikopter die kan vliegen op fossielvrije brandstof. Het toestel stoot dan geen CO2 uit en wordt gefabriceerd in Deerlijk bij D-Motor, dat vliegmotoren bouwt. -
3
Nieuwe gebruikers op X zullen voortaan moeten betalen om te posten
X, het voormalige Twitter, wil nieuwe gebruikers tijdelijk laten betalen om te kunnen posten op het platform. Dat bevestigt de eigenaar Elon Musk op X. Die ingreep is volgens hem nodig in de strijd tegen bots (geautomatiseerde profielen, red.). -
Livios
Mag je je gras maaien op zondag? En de takken van je buren snoeien? Dit zijn de regels in vijf herkenbare situaties