Nieuwe gebruikers op X zullen voortaan moeten betalen om te posten
X, het voormalige Twitter, wil nieuwe gebruikers tijdelijk laten betalen om te kunnen posten op het platform. Dat bevestigt de eigenaar Elon Musk op X. Die ingreep is volgens hem nodig in de strijd tegen bots (geautomatiseerde profielen, red.).
“Jammer genoeg is een kleine vergoeding voor schrijftoegang de enige manier om de niet-aflatende aanval van bots te beteugelen”, aldus Musk. Hij benadrukt dat het posten na drie maanden gratis zou worden. Verdere details over de prijs, zijn niet bekend.
Volgens de Tesla en SpaceX-oprichter zijn bots door artificiële intelligentie (AI) in staat om testjes die dienen als ingrepen, makkelijk te omzeilen. Bots zijn storend door de vele spamberichten die ze plaatsen op X, maar nemen ook veel gebruikersnamen in, hekelt Musk.
X test de maatregel sinds de herfst al in Nieuw-Zeeland en de Filipijnen. Gebruikers die berichten willen publiceren of verder willen verspreiden, moeten 1 Amerikaanse dollar per jaar betalen. Passief gebruik, zoals berichten lezen, media bekijken en andere gebruikers volgen, is er wel nog gratis.
KIJK OOK. Elon Musk deelt uniek beeld van Starlink-satelliet
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Mijnenergie
Waar kan je de lagere energieprijzen meteen voor enkele jaren vastleggen?
-
Independer
Wat doe je met je oude simkaart? En wat is een eSIM? De vijf meest gestelde vragen rond dit topic beantwoord
Simkaarten in smartphones zijn almaar kleiner en compacter. Heel wat toestellen bevatten tegenwoordig zelfs een ingebouwde eSIM. In welke vorm dan ook, een simkaart is cruciaal om te kunnen bellen en sms’en. Daarom zet Independer.be op een rij wat jij absoluut moet weten over dit onderwerp. -
Amerikaanse regering spant proces aan tegen Apple wegens monopoliepraktijken bij iPhone
De Amerikaanse regering heeft Apple voor de rechter gedaagd wegens “anticoncurrentiële” en “monopolistische” praktijken in verband met zijn iPhone. Het gaat om de eerste grote antitrustzaak van de regering-Biden tegen het Amerikaanse technologieconcern. -
-
Apple stijgt op Wall Street na geruchten over staken autoproject
-
PREMIUM
Netflix en co passen strategie aan en dat zal je voelen in je portefeuille: “Het is gedaan met profiteren”
Als je een Netflix-abonnement hebt, is de kans groot dat je de voorbije week een mail hebt ontvangen over een prijsverhoging. Na Disney+ en Streamz gaan namelijk ook bij Netflix de prijzen weer naar boven. “Streamingdiensten willen meer winst gaan maken”, waarschuwen experts. “En ze halen er ‘trucjes’ voor boven.” Mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens leggen uit waarom je steeds meer zal moeten betalen en in de HLN Streamingwijzer ontdek je vervolgens waar je vandaag nog de goedkoopste én kwalitatiefste formules kan vinden. -
Waar kennen we robothond Spot uit ‘De mol’ nog van?
Nog een laatste mollenstreek in de slotaflevering van ‘De mol’. Would-be dief Senne laat zich in de gangen van Villa del Gattopardo, een protserige palazzo in Palermo, met plezier betrappen door ‘waakhond’ Spot, om te vermijden dat de groepspot finaal nog zou aandikken. Kwam bekend voor, dat technologische hoogstandje in de vorm van een robothond? Jazeker. Volgend jaar wordt Spot alweer tien, en hier heeft u hem misschien al eens eerder gezien. -
Livios
“Nu vraagt meer dan 50% van onze klanten hiernaar”: ken jij al dé nieuwe trend bij zwembaden in de tuin?
-
Binnenkort iOS 18 voor je iPhone: dit verwachten we van de Apple WWDC 2024 persconferentie
-
Independer
Bijna geen cabrio’s meer onder de 35.000 euro: 4 zaken om rekening mee te houden als je er één koopt
Opvallend: tegenwoordig vind je nagenoeg geen nieuwe cabrio meer onder de 35.000 euro. Hoe komt dat? Zijn er toch goedkopere modellen? En wat kost het om die te verzekeren? Independer.be wijst op vier dingen die je moet weten als je er deze zomer één wil kopen. -
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
Vandaag heeft iedereen veel meer abonnementen en accounts dan pakweg vijftien jaar geleden. Telecomabonnementen, klanten- en streamingaccounts, sociale media enzovoort: de lijst is haast niet meer te overzien. Maar wat gebeurt er daarmee wanneer een persoon komt te overlijden? Dat zien we nog vaak over het hoofd en plaatst nabestaanden zo voor verrassingen. Independer.be geeft tips om overbodige miserie te vermijden. -
6
Drie onderschatte smartphones blootgelegd: wij zoeken uit of ze kunnen tippen aan de marktleiders
3 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerJohan Praet
Gerd Peeters
Thomas Vervoort